استان مرکزی آماده میزبانی از مسافران نوروزی

دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر استان مرکزی با بیان اینکه ۳۲ منطقه نمونه گردشگری در استان مرکزی وجود دارد، از آمادگی میزبانی مسافران نوروزی در روستاهای تاریخی و هدف گردشگری این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیدمحمد حسینی اظهار داشت: روستاهای هزاوه، وفس و انجدان از روستاهای هدف گردشگری استان مرکزی با سبقه فرهنگی و تاریخی هستند که آمادگی لازم برای میزبانی مسافران نوروزی در نوروز ۹۵ را دارند.

وی افزود: ستاد خدمات سفر استان مرکزی با تشکیل ۱۰ کمیته و همکاری بیش از ۶۰ دستگاه اجرایی خدمات‌رسانی نوروزی سال ۹۵ را برعهده دارد و در این راستا ۵۰ هزار نفر در استان مرکزی به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: مناطق نمونه گردشگری آب‌گرم و سرچشمه محلات، غار نخجیر، شهر نراق، منطقه بوجه در خمین، بیت تاریخی امام‌ خمینی(ره)، سراب عباس‌آباد شازند، موزه تاریخی چهارفصل اراک، بازار تاریخی اراک، تالاب و کویر میقان و… از جمله مناطق نمونه گردشگری در سطح استان بوده و در ایام نوروز آماده پذیرایی مسافران هستند.

دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر استان مرکزی غار سفیدخانی، چشمه چپقلی، باغ‌ وحش و پارک جنگلی شهید باهنر، منطقه شکار ممنوع تالاب میقان، غار سوله خونزا، غار کبوتر و غار آسیلی را از دیگر جاذبه‌های دیدنی این استان اعلام کرد.

حسینی با اشاره به راه‌اندازی تور گردشگری برای اولین‌بار در شهر اراک افزود: علاقمندان به آشنایی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر اراک با راه‌اندازی این تور می‌توانند به طور رایگان از مکان‌های تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی این شهر بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: در این تور اراک‌گردی مسافران از مکان‌هایی همچون بازار تاریخی اراک، موزه و حمام چهارفصل، موزه مفاخر، تالاب میقان و سایر جاذبه‌های گردشگری اراک دیدن می‌کنند.

حسینی بیان کرد: راه‌اندازی تورهای گردشگری شهری حرکت مثبتی در جهت شناخته شدن جاذبه‌های گردشگری هر منطقه و آشنایی با تاریخ، فرهنگ، هنر و صنایع دستی آن منطقه است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارائه هر چه مطلوب‌تر خدمات به مسافران نوروزی بیان داشت: در این راستا تمامی عوامل اجرایی ستاد سفر استان مرکزی دوره‌های آموزشی توانمندسازی را گذرانده‌اند تا خدمات‌دهی با کیفیت بهتری به مسافران نوروزی انجام گرفته و نهایت رضایت آنان حاصل شود.

پایان پیام

کد خبر : 14829 ساعت خبر : 11:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14829
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات