برف و باران ادامه دارد

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور یکشنبه سامانه بارشی فعالی از شمال‌غرب وارد کشور شده و از بعدازظهر این روز سبب بارش باران و برف در این ناحیه می‌شود و سپس تا انتهای این روز مناطق غرب، جنوب غرب، نیمه غربی البرز و زاگرس مرکزی و غرب سواحل شمالی کشور را در بر خواهد گرفت که سبب بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و درمناطق مرتفع بارش برف خواهد شد. این سامانه تا اواسط هفته آینده در کشور فعال است و فعالیت آن دوشنبه به مناطق شمال شرق، زاگرس جنوبی و جنوب کشور نیز می‌رسد.

بر این اساس وضع مناطق ذکر شده در سه روز آینده به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

یکشنبه ٩۵/١/١: بارش برف و باران و وزش باد در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری در اواخر وقت بارش باران و برف در گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و رگبار و رعدوبرق گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در ایلام، شمال خوزستان.

دوشنبه ٩۵/١/٢: بارش برف و باران و وزش باد در اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، چهارمحال و بختیاری و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در لرستان، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، همدان و مرکزی و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی فارس، جنوب اصفهان و یزد.

از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه شرایط برای پدیده گردوغبار ،کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان‌های واقع در جنوب غرب و برخی نقاط غرب مهیا می‌باشد.

شنبه و یکشنبه با جریانات جنوبی در سواحل شمالی کشور افزایش دما بین ۸ تا ۱۰ درجه همراه با وزش باد شدید و دوشنبه با تقویت جریانات شمالی کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.

دریای خزر نیز از یکشنبه شب و طی روز دوشنبه مواج خواهد بود.

از این رو توصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

پایان پیام

کد خبر : 14789 ساعت خبر : 3:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14789
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات