برگزاری ساعت زمین در پلدختر

ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature)‏ است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خانواده‌ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند و آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.
شهر پلدختر لرستان که سال گذشته این مراسم را برای نخستین بار در غرب کشور برگزار نمود برای دومین سال به این جنبش جهانی پیوست. در جهت این برنامه، به همت اداره حفاظت محبط زیست پلدختر انجمن دوست‌داران محیط زیست پلدختر و شهرداری پلدختر امشب برق میدان اصلی شهر و خیابان‌های منتهی به آن به مدت یک ساعت خاموش گردید.
نکته قابل توجه حضور اقشار مختلف از جمله کودکان و بانوان در این مراسم بود.

photo_2016-03-20_23-08-35

پایان پیام

عکس و خبر آقای الشتری‌نژاد

بنیاد جهانی طبیعت

صندوق جهانی طبیعت یا بنیاد جهانی طبیعت (به انگلیسی: World Wide Fund for Nature)، بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال ۱۹۶۱ در کشور سوئیس تأسیس شد. در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ نفر در نزدیک به ۱۰۰ کشور جهان برای این اتحادیه مشغول به کار هستند و بیش از ۲۰۰۰ پروژه را به عهده دارند. بیشتر از پنج میلیون نفر نیز در سراسر جهان از این اتحادیه حمایت می‌کنند.

مثلث مرجانی یک محدودهٔ تقریباً مثلثی از آب‌های دریایی گرمسیری اندونزی، مالزی، پاپوآ گینه نو، فیلیپین، جزایر سلیمان و تیمور شرقی است که حداقل ۵۰۰ گونه از مرجان‌های سازنده آب‌سنگ را در هر ناحیه بوم‌شناختی جای داده‌است.

این منطقه شامل قسمت‌هایی از دو منطقه جغرافیایی زیستی است: منطقه اندونزی-فیلیپین و منطقه جنوب‌غربی اقیانوس آرام. مثلث مرجانی به عنوان مرکز جهانی تنوع زیستی دریایی و یک اولویت جهانی برای حفاظت شناخته می‌شود. این منطقه «آمازون دریاها» نیز نامیده شده و ۵٫۷ میلیون کیلومترمربع از اقیانوس را در بر می‌گیرد. منابع بیولوژیکی این منطقه زندگی بیش از ۱۲۰ میلیون نفر را تأمین می‌کند

کد خبر : 14902 ساعت خبر : 11:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14902
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات