ثبت ملی ۲۰ اثر فرهنگی – تاریخی لرستان

۲۰ اثر فرهنگی – تاریخی از لرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، آقای غلامرضا سلیمانی با اعلام این خبر گفت: پیرو ارسال تعدادی از پرونده‌های پیشنهادی آثار تاریخی لرستان به شورای ثبت آثار تاریخی و طبیعی سازمان جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور، در مورخ پانزدهم اسفند ۹۴ جلسه شورای ثبت با حضور مدیر کل محترم ثبت آثار سازمان، اعضای محترم شورای ثبت کشور، معاون میراث فرهنگی و مسئول ثبت استان لرستان به منظور بررسی پرونده‌ها برگزارگردید .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: در این جلسه ۲۰ اثر فرهنگی و تاریخی شهرستان کوهدشت متعلق به ادوار پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی پس از طرح و بررسی و تبادل نظر اعضای شورا، واجد ارزش تاریخی تشخیص داده شدند و در ردیف آثار ملی کشور قرار گرفت.

سلیمانی اظهار داشت: پرونده ثبتی تعداد ۱۱۰ اثر دیگر در سطح استان نیز تهیه شده است که در آینده نزدیک در فهرست آثار تاریخی – فرهنگی کشور به ثبت خواهند رسید. وی گفت: این آثار شامل چندین تپه، محوطه، پناهگاه صخره‌ای و غار می‌باشند.

پایام پیام

میراث فرهنگی

میراث فرهنگی به کلیهٔ آثار باقی‌مانده از گذشتگان گفته می‌شود که دارای ارزش فرهنگی باشد. این آثار می‌تواند دربرگیرندهٔ آثار ملموس (مانند بناهای باستانی) یا آثار ناملموس (مانند آداب و رسوم یک منطقه) باشد که امروزه در حفظ آن برای آیندگان می‌کوشند.

میراث فرهنگی منحصربه‌فرد، غیرقابل جایگزینی و در میان نسل‌ها از ارزش و احترام برخوردار است. چیزهای کوچک‌تر ازجمله آثار هنری و دیگر شاهکارهای فرهنگی در موزه‌ها و گالری‌های هنری گردآوری می‌شوند در حالی که برخی دیگر هم‌چون بناهای باستانی در مجموع یک میراث فرهنگی شناخته می‌شود.

میراث بر جای مانده از گذشتگان در مطالعهٔ تاریخ بشر مؤثر هستند. حفظ آن‌ها نیازهای گذشتگان را بازگو می‌کند و در پس هر یک داستانی نهفته است. از دیدگاهی دیگر حفظ آثار می‌تواند به اعتبارسنجی خاطرات گذشتگان کمک کند.

کد خبر : 14463 ساعت خبر : 8:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14463
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات