شکارچی در خانه هنرمندان

در آستانه روز جهانی حیات وحش مصادف با سوم مارس فیلم مستند شکارچی ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۱۱ اسفندماه در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این اکران عمومی فیلم با همت انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند و همراهی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.
در پایان اکران شکارچی، پنلی با حضور آقایان دکتر اسماعیل کهرم مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر مجید خرازیان‌مقدم مدیر کل دفتر حیات وحش و مهندس محمد درویش مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و کتی جهانگیری کارگردان فیلم برگزار می‌شود و درباره این فیلم و مسائل مربوط به حیات وحش ایران و نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ نه به شکار صحبت خواهند کرد.
خانه هنرمندان ایران در خیابان ایرانشهر، پارک هنرمندان واقع است.
این مستند در نهمین جشنواره سینما حقیقت به نمایش در آمد و در بخش زیست محیطی مورد تقدیر قرار گرفت.

 پایان پیام

روز جهانی حیات وحش
روز جهانی حیات وحش (به انگلیسی: World Wildlife Day) در ۳ مارس برابر با ۱۲ اسفند هر سال توسط تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد و در جهت افزایش آگاهی از وضعیت گیاهان و جانوران وحشی جشن گرفته می‌شود.
در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۳ میلادی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست ۶۸ خود، روز ۳ مارس را به عنوان روز جهانی حیات وحش تصویب کرد. در این روز معاهده چندجانبه سایتس برای حفاظت کردن از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در معرض خطر به تصویب رسیده بود. انتخاب این روز به پیشنهاد تایلند صورت گرفت.
بر اساس تصمیم شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل و به پیشنهاد کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در معرض خطر انقراض روز سوم مارس مصادف با ۱۲ اسفند ماه  – که تاریخ برگزاری اولین اجلاس کنوانسیون سایتیس و ایران در زمره بنیانگذاران کنوانسیون است – به عنوان روز جهانی حیات وحش نامگذاری شده است.
در اعلامیه صادره از سوی این کنوانسیون از کشورها خواسته شده است تا براساس اهمیت گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری اقداماتی را برای افزایش آگاهی عمومی و معرفی این روز به انجام برسانند.

کد خبر : 14203 ساعت خبر : 4:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14203
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات