افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در چابهار

نمایشگاه صنایع دستی شهرستان چابهار در منطقه آزاد افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، صبح امروز با حضور حامدعلی مبارکی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و سعید سایگانی رئیس اداره میراث فرهنگی و تعدادی از مسئولان شهرستانی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان در ضلع جنوبی بازار صالح‌یارافتتاح شد.

مبارکی با بازدید از غرفه‌ها صنعت دست هنرمندان منطقه را ستود وی از تمام غرفه‌ها دیدن کرد

رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری چابهار گفت: در این نمایشگاه ۴۰ غرفه در رشته‌های مختلف صنایع دستی از تمام شهرستان‌های استان از امروز تا ۱۳ فروردین به نمایش گذاشته خواهد شد.

سایگانی افزود: این نمایشگاه در راستای معرفی صنایع دستی، شناساندن توانمندی‌های هنرمندان این عرصه به مردم، مسئولان و مسافران برپاشده است.

پایان پیام

منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران است که در راستای اهداف اقتصادی این کشور، در اوایل دههٔ ۱۳۷۰ در کنار چابهار و در پیرامون دریای عمان و اقیانوس هند بنیان گذاشته شده است.

منطقه آزاد چابهار با مساحت ۱۴ هزار هکتار در منتهی‌الیه جنوب شرقی ایران در ۲۵ درجه و ۲۰ دقیقه عرض شمالی و ۶۰ درجه و ۲۷ دقیقه طول شرقی در شرق خلیج چابهار و در کنار آب‌های دریای عمان قرار دارد. در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ با موافقت مجلس شوراي اسلامي، بندرهاي شهيد بهشتي و شهيد كلانتري به منطقه آزاد چابهار افزوده گرديد. همچنين در طرح افزايش محدوده منطقه آزاد چابهار كه در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ به تأييد مجلس شوراي اسلامي رسيده است، علاوه بر محدوده قبلي محدوده اي به مساحت ۶۷۸۷۱ هكتار كه شامل شهر چابهار مي باشد نيز به اين منطقه افزوده گرديد.

این منطقه به‌وسیله شبکه حمل و نقل زمینی و هوایی از شمال به کشورهای آسیای میانه و افغانستان، از شرق به پاکستان و از جنوب به اقیانوس هند اتصال می‌یابد. دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد و قرارداشتن در خارج از خلیج فارس و همین‌طور عدم آسیب‌پذیری در مواقع بروز بحران، موقعیت استراتژیکی را برای ایجاد یک گذرگاه ارتباطی بین کشورهای آسیابی میانه و سایر کشورهای جهان فراهم آورده‌است.

کد خبر : 14983 ساعت خبر : 4:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14983
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات