تبریز ۲۰۱۸ برای جلب توجه جهانیان

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گفت: با توجه به اهمیت تبریز ۲۰۱۸ در گردشگری کشور تشکیل یک ستاد کشوری برای بررسی و پیگیری برنامه‌های شهر تبریز برای استقبال از تبریز ۲۰۱۸ ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر مسعود سلطانی‌فر امروز با حضور در جلسه ویژه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب افزود: این ستاد باید هرچه سریع‌تر تشکیل شود و جلسات ستاد می‌تواند به صورت فصلی در تهران برگزار شود و در این صورت می‌توانیم از پتانسیل نهادهای کشوری برای میزبانی شایسته تبریز در سال ۲۰۱۸ بهره‌مند شویم.

سلطانی‌فر یادآور شد: ۲۰۱۸ برای تبریز نباید هدف نهایی باشد بلکه باید از این فرصت در راستای جلب توجه جهانیان به این سمت بهره‌مند شویم و از این پس تبریز باید در سطح یک جهان‌شهر مطرح شود.

فرصت ارزنده در گردشگری

وی همچنین گفت: این یک فرصت ارزنده است تا در بلند مدت گردشگری در استان آذربایجان شرقی جایگاه واقعی خود را به دست آورد و شاهد رونق صنعت گردشگری در استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حفظ آثار تاریخی خاطر نشان کرد: حفظ و حراست از آثار تاریخی یک وظیفه مهم است که متاسفانه بودجه محدود دولت اجازه خریداری و رسیدگی به همه آن‌ها را نمی‌دهد در همین راستا باید از ظرفیت شهرداری‌ها و بخش خصوصی استفاده کنیم و می‌توان گفت این دو بخش در حفظ آثار تاریخی کشور و همچنین ایجاد یک بنگاه اقتصادی نقش تاثیرگذاری داشته‌اند.

وی ادامه داد: از شهرداری تبریز نیز انتظار داریم تا بیش از پیش در این حوزه وارد عمل شود و میراث فرهنگی استان را یاری کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین با اشاره فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر یادآور شد: امسال نیز حدود یک میلیون نفر «نوروز‌بان بی‌نوروز» از ۱۸ دستگاه کشور در این ستاد حضور داشته و فعالیت کردند و تا به حال تعامل بین دستگاه‌های اجرایی برای میزبانی شایسته از گردشگران داخلی چشم‌گیر بوده است.

پایان پیام

کد خبر : 15248 ساعت خبر : 0:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15248
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات