توصیه برای سفر به شهرها و روستاهای جدید

توصیه برای سفر به شهرها و روستاهای جدید

پایگاه خبری گلونی، احسان میرزایی: بهتر است قبل از ورود به جوامع محلی، کمی در مورد آداب و رسوم، هنجارها و اعتقادات مردم آن منطقه مطالعه کنیم. این‌گونه ارتباط بهتری با بومیان منطقه ایجاد می‌شود و لذت سفر چند برابر است. ایجاد دوستی و روابط پایدار با افراد جدید در شهر‌ها و روستاهای دوردست خاطرات شیرینی را برای گردشگر رقم می‌زند، حتی این فرصت را ایجاد می‌کند که با راهنمایی بومیان به مناطق بکر و زیبایی بروید که دیگر گردشگران نرفته‌اند. شاید حجاب و پوشش آقایان و خانم‌ها بیشتر مورد توجه باشد، اما بلند بودن صدای سیستم پخش خودرو، تردد با سرعت بالا درجاده‌های روستایی و ایجاد رعب و وحشت (بلند شدن خاک)، فریاد و خنده‌های ناهنجار، ریختن زباله و احترام نگذاشتن به طبیعت، نقض حریم خصوصی بومیان، گردشگری با تعداد نفرات زیاد، تردد با خودرو در میان باغ‌ها و مزارع، تخریب جوی آب و چیدن محصولات بدون اجازه، روشن کردن آتش در باغ‌ها و مزارع، دنبال کردن حیوانات اهلی و… هم می‌تواند آرامش و آسایش بومیان را تهدید کند.
بهتر است که یک لحظه پا را از روی پدال گاز برداریم و از سرعت خود کم کنیم؛ به بومیان مناطقی که وارد شدیم بیشتر توجه کنیم و با مهربانی، صلح و دوستی نزدیک‌شان بشویم و لحظاتی را با ایشان بگذرانیم.

گردشگران و تورهای مسافرتی در سواحل حله و در نزدیکی به تفریح و گردش می‌پردازند، اما از مسئولیت خود در قبال هنجارها و فرهنگ جامعه‌ای که وارد شده‌اند غافل هستند.

پایان پیام

کد خبر : 15061 ساعت خبر : 4:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15061
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات