هتل جهانگردی سنندج افتتاح شد

فاز تفریحی – ورزشی هتل جهانگردی سنندج با حضور دکتر شیرکوندافتتاح  شد.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی، فاز تفریحی – ورزشی هتل جهانگردی سنندج با حضور دکتر شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان، سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، مهندس وجدی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان افتتاح گردید.

این پروژه شامل” سالن ورزشی تنیس، بیلیارد، واحد اینترنت وسرگرمی و همچنین ماساژ می‌باشد.

پایان پیام

سنندج

سنندج ، یکی از شهرهای کردستان ایران و بیست و یکمین شهر بزرگ ایران است، سنندجمرکز استان کردستان در غرب ایران است.

سنندج در ارتفاع ۱٬۴۵۰ تا ۱٬۵۳۸ متری از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانی زاگرس واقع شده و آب و هوای سرد و نیمه‌خشک دارد. این شهر از سمت غرب به کوه آبیدر، از سمت شمال به کوه شیخ معروف، از سمت جنوب به کوه سراج الدین، محدود شده‌است و در منطقه‌ای به وسعت ۶/۳۶۸۸ هکتار گسترده شده‌است.

جمعیت این شهر بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال۱۳۹۵، برابر با ۴۱۲٫۷۶۷ نفر است.
سنندج به لحاظ موقعیت جغرافیایی و فعالیت‌های شهرسازی عصر صفوی و قاجار، از بافت شهری سنتی با ارزشی برخوردار است که بناهای مسکونی و عام‌المنفعه متعددی مانند حمام، مساجد و بازار در آن باقی مانده‌است؛ و دارای محدودهٔ بافت تاریخی فرهنگی با وسعتی معادل ۱۱۲ هکتار است.

شهر سنندج را به علت واقع شدن در دامنهٔ کوه، در قدیم سنه می‌خواندند و چون قلعه آن از لحاظ نظامی اهمیت زیادی داشته، آن را سنه‌دژ (قلعه‌ای در پای کوه) می‌نامیدند که کم‌کم به سنندج بدل شد. ژاک دمورگان که در اواخر سلطنت ناصرالدین‌شاه به ایران آمده، همه جا از این شهر با نام سنه یاد کرده‌است.

سنندج (سنه یا سنه‌دژ) که از شهرهای کهن و مقدس است به آیین مهر و زردشت در این بخش ایران بازمی‌گردد. ارتباط این شهر و نواحی مجاور آن با اساطیر پهلوانی آریایی از اهمیت و قدمت این شهر حکایت می‌کند. شهر جدید سنندج در دوره صفوی و در روزگار شاه‌صفی در سال ۱۰۴۶ هجری قمری توسط سلیمان‌خان اردلان پایه‌گذاری شد.

کد خبر : 15170 ساعت خبر : 3:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15170
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات