پذیرایی از گردشگران توسط یک خانواده عشایر

پذیرایی از گردشگران توسط یک خانواده عشایر

به گزارش پایگاه خبری گلونی عطا حسن‌پور با بیان این خبر گفت: در اقدامی جالب و به یادماندنی یکی از عشایر بختیاری ساکن شهرستان الیگودرز با برپایی یک تخته سیاه‌چادر در ورودی شهر پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی شده است.

آقای حسین بهمنی هدف از این اقدام خود را ترویج فرهنگ مهمان‌نوازی و مردم‌داری لرستانی‌ها عنوان کرده و با عشق و علاقه و صرف هزینه شخصی از میهمانان پذیرایی می‌کند. حسن‌پور افزود: آقای بهمنی با تمام اعضای خانواده خود در این سیاه‌چادر مستقر است و مسافران خسته از سفر به محض توقف به خواب خوش سایت میراث فرهنگی لرستانایشان دعوت می‌شوند و علاوه بر نوشیدن چای و رفع خستگی می‌توانند با لباس محلی، اسب و تفنگ در زیر سایه چادر عکس یادگاری بگیرند.

پذیرایی از گردشگران توسط یک خانواده عشایر

اَلیگودَرز مرکز شهرستان الیگودرز و در شرق استان لرستان و با جمعیت ۹۰٬۷۹۹ در سال ۱۳۹۵ بعد از خرم‌آباد، بروجرد و دورود و کوهدشت پنجمین شهر پرجمعیت لرستان است. شهر الیگودرز در دامنه کوهستانی و با آب و هوایی سرد در زمستان و مطلوب و معتدل در بهار و تابستان شرق استان لرستان است؛ همچنین، از شهرهای مرتفع و مناطق سردسیر ایران است.

دیرینگی آن به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد. الیگودرز در گذشته از چهار محلهٔ ورزندان، مجیان، ده تیرانی و ده محمدرضا تشکیل شده بود هرچند که توسعه اخیر شهر این مرز بندی را نامحسوس کرده‌است. این شهر از سال ۱۳۳۹ دارای نماینده در مجلس شورای ملی می‌باشد.

پایان پیام

کد خبر : 15286 ساعت خبر : 1:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15286
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات