گردشگران هلندی از شیرز لرستان دیدن کردند

تن و ایلونا زوج هلندی هستند که شش ماه از سال را در کشورهای دیگر به گردش می‌پردازند. آنها بیشتر به جاذبه‌های طبیعی خاص علاقه‌مند هستند و این دومین باریست که به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تن و همسرش با راهنمایی خانم حدیث امرایی که صفحه انگلیسی ایران توریست را در اینستاگرام مدیریت می‌کند، با جاذبه‌های لرستان آشنا می‌شوند و تصمیم می‌گیرند که روزهای آغازین نوروز را در لرستان سپری کنند. تن و الینا، شیرِز را به عنوان مقصد اول انتخاب کرده و روز سوم فرودین به شیرز سفر کردند. در این روز آنها با سفر به روستاهای بالادست شیرز، ابتدا از زیبایی‌های شگفت بالادست دره بهره بردند و از راه روستای درکه به پشت برج سنگی شیرز رسیدند.

تن در مورد شیرز می‌گفت: چون هلند تقریبا سرزمین مسطحی است دیدن کوه‌ها و دره‌های زیبا در سفرهایمان برای ما در اولویت است اما هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم چنین دره‌ای عجیب در ایران و لرستان ببینم. ما هرساله شش ماه به مناطق طبیعی کشورهای دیگر سفر می‌کنیم و می‌توانم بگویم لرستان جز زیباترین جاهایی بوده که تا کنون دیده‌ام. من عاشق تالاب‌ها هستم. بعد از کوهدشت به پلدختر و سپس به شهر تاریخی خرم‌آباد می‌رویم.

یک نکته را باید اضافه کنم، رسانه‌ها غربی در مورد ایران بد می‌گویند و تصاویر بد از ایران و مردمش پخش می‌کنند من می‌گویم همه آن حرف‌ها دروغ است دروغ است دروغ است!

گزارش تصویری سفر تن و ایلونا به دره شیرِز کوهدشت را ببینید:

بخوانید: گردشگران هلندی در لرستان چه دیدند

پایان پیام

درهٔ شیرز

درهٔ شیرز یک دره در شمال باختری شهرستان کوهدشت در غرب ایران است.

تنگه شیرز در موقعیت جغرافیایی N334928 و E472950 در شهرستان کوهدشت واقع است و به عنوان ژئو سایت ملی به ثبت رسیده‌است. این منطقه سرسبز در ۵۵ کیلومتری شهر کوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان در کنار رود سیمره واقع شده‌است.

دره شیرز در بخش زردلان و در منطقه‌ای به نام اولادقباد قرار دارد و از روستای گدارگه تا کناره رود سیمره کشیده شده‌است. تنگه دره شیزر ۵ کیلومتر طول دارد و در میان آن رودخانه‌ای در جریان است که در دهانه ورودی شیرز به رودخانه سیمره می‌پیوندد.

 

کد خبر : 15111 ساعت خبر : 2:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15111
اشتراک در نظرات
اطلاع از
3 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

خیلی عالیه ؛
تشکر از خانم امرایی بخاطر این کار و جذب توریست بخصوص برای کوهدشت و این اقدام رو باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود که در آینده توریست های بیشتری از سراسر ایران و دنیا به این سمت بیان…
این اقدام قطعا میتونه شروعی خوب باشه برای تبلیغات در راستای جذب توریست و معرفی آثار تاریخی تفریحی شهرستان، باز هم تشکر از خانم امرایی

عالیه همیشه موفق باشید

وااااااای اینجا محشره