برگزاری کنگره معماری و شهرسازی پس از یک دهه

کنگره معماری و شهرسازی ایران پس از یک دهه در سال ۹۶ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری از برگزاری کنگره ملی معماری و شهرسازی کشور پس از ۱۰ سال خبرداد و اظهار داشت: این کنگره در سال ۹۶ برگزار می‌گردد.

محمدحسن طالبیان با بیان اینکه این کنگره با هدف معرفی و شناسایی بناهای تاریخی استان‌ها و افزایش فرهنگ حفاظت از آن‌ها برگزار می‌شود افزود: متخصصان در این کنگره به مطالعه در مورد بناهای تاریخی می‌پردازند.

به گفته وی، نیمه دوم امسال مرحله استانی این کنگره در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود، تا مقالات و دستاوردهای پژوهشی محققان و متخصصان در هر استان ارائه و برای گزارش به کنگره ملی جمع‌بندی شود.

طالبیان ادامه داد: این کنگره ملی طی دهه‌های گذشته در سه دوره برگزار شده است و سال آینده بعد از وقفه ۱۰ ساله در دوره چهارم برگزار خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موزه بزرگ شهرکرد اشاره کرد و گفت: تکمیل مراحل ساخت و راه‌اندازی این موزه می‌تواند در جذب گردشگر و معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان به کشور نقش مهمی داشته باشد.

دکتر محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حضور در کارگاه آموزشی تعیین عرضه و حریم و ضوابط حفاظتی آثار ملی غیر معقول و گشایش موزه مشروطیت چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.

پایان پیام

کد خبر : 18337 ساعت خبر : 2:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18337
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات