تیراژ واقعی مطبوعات کشور اعلام شد

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تیراژواقعی مطبوعات کشور پرده برداشت.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی، حسین انتظامی در اختتامیه جشنواره فرامرزی مطبوعات ایلام، در گف‌و‌گویی که با خبر نگاران داشت نشریات محلی فضای توسعه‌ای بیشتری نسبت به نشریات ملی دارند. ایشان در ادامه از میزان واقعی تیراژ روزنامه‌ها و میزان فروش آنها پرده برداشت.

این مسئول میزان واقعی تیراژ روزنامه‌ها را ۹۰۰ هزار نسخه دانست که از این میزان تنها ۵۰۰ هزار نسخه به فروش می‌رسد و به عبارتی نصف تیراژ از روی دکه‌ها به دفاتر این نشریات برگشت می‌خورد.

نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق به‌مدت ۴ روز در ایلام برگزار شد.

پایان پیام

روزنامه

روزنامه نشریه‌ای است که به طور مرتب و منظم تهیه، چاپ و پخش می‌شود و بی هیچ قید و شرطی در دسترس مردم قرار می‌گیرد. روزنامه نه بیانیه است و نه اطلاعیه و برای روشن ساختن افکار مردم بلکه به نشر اخبار و اطلاعات در زمینه‌های گوناگون و انتقاد و اصلاح‌اندیشی در امور عمومی می‌پردازد.

در سده ۱۸ جزوه‌ها و اوراق اطلاعاتی برای نخستین بار در اروپا به طور روزانه چاپ و پخش می‌شد. پس از پایان سده ۱۹ تعداد خوانندگان روزنامه‌های اروپایی افزایش یافت و به هزاران یا میلیون‌ها نفر رسید. روزنامه‌های اولیه بسیاری از انواع اطلاعات را در قطعی محدود و قابل تکثیر جای می‌دادند. روزنامه‌ها اطلاعاتی را دربارهٔ امور جاری، سرگرمی و آگهی در یک‌جا ارائه می‌کردند.

چاپ مطبوعات روزانه ارزان در ایالات متحده آمریکا، به سال ۱۸۹۲ میلادی بازمی‌گردد. این روزنامه‌ها نخست فقط در شهر نیویورک توزیع می‌شد، اما پس از مدتی در تمام شهرهای بزرگ شرق امریکا توزیع گردید. در نخستین سال‌های سده ۲۰، روزنامه‌های شهری یا منطقه‌ای پدیدار شد که اکثر مناطق ایالات متحده آمریکا را پوشش می‌داد.

وزنامه‌های بسیاری به زبان‌های خارجی در آمریکا منتشر گردید. در سال ۱۹۱۱، نود و هفت روزنامه به زبان آلمانی در شهرهای غربی و شمال شرق آمریکا منتشر می‌شد. ایالات متحده آمریکا، امروزه و بر اساس آمار سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۲۷۹ روزنامه دارد.

کد خبر : 18890 ساعت خبر : 2:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18890
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات