دو اثر جدید از استاد فرشچیان رونمایی می‌شود

در آستانه گرامی‌داشت هفته صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه سالانه این هنر صنعت ایرانی، دو اثر جدید از محمود فرشچیان نگارگر نام آشنای ایرانی پیش از ظهر ۲۵ اردیبهشت ماه در کاخ موزه سعدآباد رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این مراسم دو تابلو جدید از آثار استاد محمود فرشچیان با نام‌های سیمرغ و محیط زیست که به تازگی از توسط این هنرمند فرهیخته کشورمان خلق شده است رونمایی می‌شود.

در این رویداد فرهنگی که به همت معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور برگزار می‌شود دو اثر سیمرغ و محیط زیست با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بهمن نامور‌مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، برخی از مسئولین کابینه دولت تدبیر و امید و جمعی از هنرمندان و علاقمندان پیش از ظهر ۲۵ اردیبهشت ماه در کاخ موزه سعدآباد رونمایی می‌شود.

گفتنی است، سال گذشته نیز دو اثردیگر از این هنرمند نام آشنای نگارگری ایران با حضور محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کاخ موزه سعدآباد رونمایی شد.

پایان پیام

محمود فرشچیان

محمود فرشچیان (زادهٔ ۴ بهمن ۱۳۰۸ در اصفهان) نقاش معاصر ایرانی است که تأثیر درخور توجهی در روند نقاشی سنتی ایرانی و دیگر هنرهای سنتی داشته‌است. برخی از آثار او توسط وزیران امور خارجهٔ ایران (کمال خرازی و محمدجواد ظریف) به عنوان هدیه به سفرا و وزرای کشورهای خارجی اهدا شده‌است. آثار او در بسیاری از شهرهای جهان مانند: پاریس، نیویورک، شیکاگو و … به نمایش گذاشته شده‌است. به وی در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر اهدا شد.

پدر محمود فرشچیان که نماینده فرش اصفهان بود، او را به کارگاه نقاشی میرزا آقا امامی برد و امامی به استعداد فرشچیان در زمینه نقاشی پی برد. فرشچیان پس از آموزش نزد او و عیسی بهادری و دانش‌آموختگی از مدرسه هنرهای زیبای اصفهان، برای گذراندن دوره هنرستان هنرهای زیبا به اروپا سفر کرد و چندین سال به مطالعهٔ آثار هنرمندان غربی در موزه‌ها پرداخت. بنا بر گفته خودش، در اروپا اول کسی بود که با بسته‌ای از کتاب و قلم وارد موزه می‌شد و آخر از همه از موزه خارج می‌شد.

کد خبر : 18289 ساعت خبر : 2:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18289
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات