قهرمانی تاریخی استقلال خوزستان در لیگ برتر

تیم فوتبال استقلال خوزستان با پیروزی مقابل ذوب آهن مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هفته‌ی سی‌ام و پایانی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس، امروز در ۸ بازی هم‌زمان به اتمام رسید که در پایان این بازی‌ها، شاگردان عبدالله ویسی توانستند جام قهرمانی را بعد از دو سال دوباره به اهواز ببرند.

استقلال خوزستان امروز در ورزشگاه غدیر اهواز برابر ذوب‌آهنی قرار گرفت که نه امیدی به سهمیه داشت و نه خطر سوقط این تیم را تهدید می‌کرد. این بازی در مقابل چهل‌و‌پنج هزار هوادار اهوازی با جپخملات پیاپی استقلال آغاز شد. موقعیت‌های این تیم در نیمه اول به نتیجه‌ای نرسید. با شروع نیمه‌ی دوم آبی‌پوشان اهوازی بر حملات خود افزودند تا اینکه در دقایق ۵۶ و ۵۹ توسط رحیم زهیوی به دو گل دست پیدا کردند. این نتیجه تا پایان بازی باقی ماند و با توجه به نتیجه بازی پرسپولیس به قهرمانی در لیگ پانزدهم رسیدند.

پرسپولیس تهران هم دیگر تیم امیدوار برای قهرمان, در برابر راه‌آهنی ایستاد که خطر سقوط را بیخ گوش خودش می‌دید. این تیم تهران مقابل ۱۰۰ هزار هوادار خود در ورزشگاه آزادی با این امید پای به میدان گذاشت که تیم ذوب آهن از استقلال خوزستان امتیاز بگیرد و این تیم با پیروزی برابر راه آهن به قهرمانی برسد.
بازی با حملات کم‌توان پرسپولیس اغاز شد ولی هرچه دقایق بازی به میانه‌ی خود می‌رسید، استرس بازیکنان این تیم بیستر می‌شد. با شروع نیمه دوم وبا اطلاع از نتیجه اهواز، پرسپولیس حملات خود را بیشتر کرد تا اینکه در محوطه جریمه و در یک صحنه‌ی مشکوک، علیپور از راه آهن پنالتی گرفت و این پنالتی را رامین رضاییان در دقیقه ۸۲ گل کرد. پرسپولیس گل دوم خود را هم سه دقیقه بعد به‌وسیله احم نوراللهی زد. قرمرپوشان که سراپا حمله شده بودن در یک غافل‌گیری مغلوب راه‌آهنی‌ها شدند. این گل در دقیقه ۸۹ آب سردی بود بر پیکر پرسپولیس و طرفدارانش.

بازی با همین نتیجه به پایان رسید و پس از یک فصل موفق برای پرسپولیس این تیم توانست رده دوم را به‌نام خود بزند.

تیم کم‌امید استقلال تهران که به امید شکست تیم‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان به قم رفته بود، در حالی که با صبای قم به تساوی رسید ولی توانست سهمیه لیگ آسیا را به‌دست بیاورد.

گل اول بازی را در دقیقه ۲۸ نیمه اول محمد قاضی برای صبا به ثمر رساند. استقلال با وجود دریافت گل از صبا توانست سریع به بازی برگردد و بتواند با گل دقیقه ۳۲ امید ابراهیمی از روی نقطه پنالتی یک امتیاز بگیرد و به رده سوم جدول تکیه بزند تا سهمیه آسیایی خود را قطعی کند. صبا نیز با این تساوی با جایگاه هفتم لیگ پانزدهم را تمام کرد.

نتایج دیگر دیدارها:

تراکتورسازی تبری ۵ – ۰ استقلال اهواز

فولاد خوزستان ۱ – ۱ گسترش فولاد تبریز

سایپا ۰ – ۰ نفت تهران

سپاهان ۰ – ۲ پدیده

سیاه جامگان ۲ – ۰ ملوان

با این نتایج استقلال خوزستان قهرمان لیگ شد، پرسپولیس و استقلال تهران رتبه دوم و سوم را کسب کردند و تیم‌های استقلال اهواز، راه آهن و  ملوان بندرانزلی به لیگ یک سقوط کردند.

پایان پیام

کد خبر : 18447 ساعت خبر : 8:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18447
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات