کنسرت گروه تال فردا در تالار وحدت برگزار می‌شود

گروه موسیقی «تال» به سرپرستی فرج علیپور نوازنده و آهنگساز پیشکسوت لرستان ۲۷ اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران برگزارمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گروه «تال» برای سومین سال است که در جشن روز گلونی برای هموطنان لر کنسرتی را اجرا می‌کنند.
در این کنسرت موسیقی که این بار با ترکیب سازبندی و نوازندگان جدیدی روی صحنه خواهد رفت، میلاد علیپور و فواد پیشوا تنظیم همه قطعات را بر عهده دارند.

«گلونی» یا روسری لری بخشی از لباس زنان لر است که به صورت سربند و یا روسری بر سر می‌کنند و قدمتی سه هزار ساله دارد که نمونه‌های آن در مفرغ‌های لرستان هم دیده شده است. ترانه «گلونی» نیز یکی از مشهور‌ترین ترانه‌های لری است که فرج علیپور آن را خوانده و طی سال‌های اخیر به عنوان نماد گروه «تال» به علاقه مندان معرفی شده است.
گروه موسیقی «تال» روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، ساعت ۳۰/۲۱ در تالار وحدت روی صحنه می‌روند.

پایان پیام

تالار وحدت

تالار رودکی و با نام کنونیِ تالار وحدت؛ یکی از مجهزترین و بزرگترین تالارهای اُپرا، موسیقی و تئاتر ایران است که توسط اوژن آفتاندلیانس (یوگینا آفتاندلیانس) بر اساس مدل نمونهٔ اپرا هال وین ساخته و به نام شاعر و نوازندهٔ بزرگ ایرانی ابوعبدالله رودکی در سال ۱۳۴۶ افتتاح گردید. ساخت تالار در خیابان دکتر ارفع (استاد شهریار کنونی) در سال ۱۳۳۶ آغاز و پس از ۱۰ سال با بهترین طراحی داخلی و تجهیزات بی‌نظیر ماشینری نور و صدا، بهره‌برداری و در آبان‌ماه ۱۳۴۶ افتتاح شد.

این مجوعه متشکل از دو سالن اجرا به نام‌های تالار رودکی و سالن کوچک است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تالار بزرگ‌تر را به وحدت و سالن کوچک را به تالار رودکی تغییر نام دادند. زیر بنای این تالار نزدیک به ۱۵۷۰۰ مترمربع است و شامل یک سالن همکف و سه طبقه بالکن به صورت نعل‌اسبی است که در مجموع گنجایش ۷۴۰ تماشاگر را دارد.

این ساختمان دارای دو زیرزمین (محل قرارگیری الکتروموتورهای صحنه و ماگنت‌های نور و پاورهای مربوطه)، تالار کنسرت، شامل صحنه و سالن تماشاگران در طبقه همکف و ساختمان اداری است. مساحت کل ساختمان در ۷ طبقه و زیرزمین‌ها به ۲۱۰۰۰ متر مربع می‌رسد.

کد خبر : 18601 ساعت خبر : 8:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18601
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات