۴۰۴۷ رای اولی در مرحله دوم انتخابات لرستان

۴۰۴۷ رای اولی در مرحله دوم انتخابات لرستان

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: ۴۰۴۷ رای اولی در مرحله دوم انتخابات در استان شرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی سیدسعید شاهرخی در جمع خبرنگاران بیان کرد: براساس مشی مقام معظم رهبری، تأکیدات ریاست جمهوری، وزیر کشور و استاندار لرستان حق‌الناس بودن آرای مردم مدنظر بوده و وظیفه داشتیم از آرای آنان صیانت کنیم.

وی اظهار کرد: با باز کردن فضای سیاسی بستری مناسب برای حضور حداکثری مردم فراهم شد و خوشبختانه شاهد بودیم در دور اول مشارکت مردم استان بالاتر از میانگین کشوری بود.

شاهرخی ادامه داد: در مرحله اول انتخابات مجلس دهم، ۴ منتخب پلدختر، کوهدشت، الیگودرز و سلسله و دلفان مشخص شدند و در سه حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، بروجرد و دورود و ازنا ۱۰ کاندیدا برای کسب ۵ کرسی باقی مانده در مرحله دوم رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: براساس قانون کاندیداها یک هفته مهلت دارند تبلیغات خود را انجام دهند و ۲۴ ساعت قبل از آغاز زمان رأی‌گیری تبلیغات به پایان برسد.

۴۰۴۷ رای اولی در مرحله دوم انتخابات لرستان

شاهرخی اضافه کرد: در این دوره واجدین شرایط رأی دادن ۹۰۲ هزار و ۲۲۹ نفر هستند که ۴۰۴۷ نفر آنها رأی اولی‌اند.

وی بیان کرد: در دور اول ۱ میلیون و ۴۳۶ هزار لرستانی در انتخابات مجلس شرکت کردند که ۸۰ هزار نفر آنها رأی اولی بودند.

این معاون استاندار گفت: در این دوره متولدین دهم اردیبهشت ۷۷ به قبل می‌توانند در رأی‌گیری شرکت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: براساس تبصره ۴ ماده ۹ قانون انتخابات تمام رأی دهندگان مرحله دوم باید در حوزه‌هایی که در مرحله اول رای دادند رای خود را به صندوق بیاندازند.

شاهرخی اظهار کرد: در این مرحله از انتخابات ۷۶۹ صندوق و شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که در خرم‌آباد ۲۸۹ شعبه، دوره چگنی ۵۴، بروجرد ۲۳۸، ازنا ۷۵ و دورود ۱۱۲ شعبه کار جمع‌آوری آرای مردم را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه برای رأی دادن به همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی الزامی است، افزود: در این دوره ۱۵۳۸۰ نفر مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

شاهرخی تصریح کرد: از کاندیداها و طرفدارانشان درخواست می‌شود در چارچوب قانون حرکت کرده و کار تبلیغاتی خود را انجام دهند و از رفتارهایی که موجب آزردگی مردم شود خودداری کنند.

پایان پیام

کد خبر : 16840 ساعت خبر : 9:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16840
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات