استفاده از ۲ بالگرد در مانور اطفای حریق خرم‌آباد

مانور اطفای حریق در منطقه حفاظت شده «کلدر» خرم‌آباد برگزار و در آن برای نخستین‌بار از یگان سواره و ۲ بالگرد در اطفای حریق جنگل‌ها استفاده شد.

مهرداد فتحی‌بیرانوند مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه مانور اطفا حریق جنگل‌های لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اولین‌بار ما شاهد برگزاری مانور هستیم که متفاوت از سایر مانورهای دیگر در این حوزه بوده است اظهار داشت: به دستور استاندار همه دستگاه‌های متولی در این حوزه در مانور امروز شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ دستگاه در سطح استان در این مانور شرکت و همکاری داشته‌اند عنوان کرد: همچنین نیروهای مردمی و بسیج، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، منابع طبیعی و … در این مانور شرکت کرده‌اند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان با بیان اینکه ما برای اولین‌بار در این مانور از یگان سواره محیط زیست برای شناسایی مناطقی که احتمال حریق وجود دارد استفاده کردیم گفت: این اقدام به منظور تسریع در اعلام زمان حریق صورت گرفته است.

فتحی‌بیرانوند با اشاره به اینکه همچنین برای اولین‌بار از حضور دو بالگرد در این مانور به صورت واقعی و همچنین پشتیبانی و هلی برد نیروها به منظور اطفای حریق استفاده کرده‌ایم گفت: امیدواریم این مانور سرآغازی برای هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی بیان داشت: با توجه به پوشش گیاهی بسیار گسترده و همچنین بارندگی‌ها و احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های استان که در سطح استان داشتیم امیدواریم با برگزاری این مانور شاهد هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی باشیم و خسارت‌ها را در این زمینه به حداقل ممکن برسانیم.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان با بیان اینکه حدود ۵۰۰ نفر در این مانور حضور دارند تصریح کرد: لرستان به عنوان معین چهار استان همدان، مرکزی، چهارمحال بختیاری و اصفهان شاهد برگزاری این مانور است.

پایان پیام

کد خبر : 19348 ساعت خبر : 7:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19348
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات