اشتباه بزرگ چنگیز جلیلوند در تلویزیون

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: نه فقط برخی مسئولین بلکه برخی هنرمندان هم گاه فرق رسانه‌ها را متوجه نمی‌شوند و یادشان می‌رود هر اتفاقی را نباید همه جا گفت و هر حرفی را همه جا نباید زد و هر واژه و جمله را می‌تواند چند نوع گفت و بفرما و بشین و بتمرگ با هم فرق دارد. استاد جلیلوند در برنامه خوشاشیراز آخرین کسی است که بر خلاف اصول فن بیان در علم بدیع عمل کرده است و گروهی را رنجانده است.

داستان از این قرار است که استاد جلیلوند، دوبلور معروف، در برنامه خوشا شیراز می‌گوید: وقتی کودک بودم اگر اتوبوس بین اصفهان تا شیراز خراب می‌شد لرهای بختیاری و ممسنی برای غارت می‌آمدند. احسان کرمی مجری می‌گوید: به لرها برنخوره. استاد جلیلوند می‌گوید: قدیم را می‌گویم که هرج‌ومرج بود البته منظورم بویراحمدی‌هاست. مجری تکرار می‌کند: به لرهای بویراحمد برنخوره و…

ماجرایی که استاد جلیلوند نقل می‌کند درباره ناامنی است نه لر. در آن روزگار در همان شیراز هم امنیت کامل برقرار نبوده است و از گیلان و تهران و خراسان و تنگستان و آذربایجان تا زاهدان وضع کمابیش همین بوده است و اسناد و روایات متعدد درباره راهزنی وجود دارد که اغلبش هم از سر گرسنگی و ناچاری بوده است نه از سر فقر فرهنگی. حالا فقط کافی بود ایشان از همان ناامنی، بدون ذکر نام قوم لر سخن می‌گفت و این طور لرهای بختیاری و ممسنی و بویراحمدی را نمی‌رنجاند.
واقعا گاهی تعجب می‌کنم که چطور برخی از بزرگان متوجه نوع بیان‌شان در رسانه فراگیر تلویزیون نیستند و واقعا تعجب می‌کنم که چطور برخی اصرار دارند بگویند شخصیت بزرگی مانند استاد چنگیز جلیلوند به ما توهین کرده است.

پایان پیام

فیلم عذرخواهی استاد چنگیز جلیلوند را در اینستاگرام گلونی ببینید.

کد خبر : 19240 ساعت خبر : 3:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19240
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات