تبریک خانه سینما به اصغر فرهادی و شهاب حسینی

هیئت‌مدیره خانه سینما دریافت نخل طلای جشنواره کن را به اصغر فرهادی و شهاب حسینی تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در متن تبریک هیئت‌مدیره خانه سینما آمده است: هیئت‌مدیره خانه سینما به همکاران عزیز، اصغر فرهادی و شهاب حسینی برای کسب جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد شصت و نهمین جشنواره فیلم کن تبریک می‌گوید.

هیئت‌مدیره همچنین حضور پربار سینمای ایران را در بخش‌های مسابقه، نوعی نگاه، سینه فونداسیون و نیز هیئت داوری این رویداد جهانی ارج می‌نهد.

خانه سینما برای قدردانی از حضور سینماگران کشورمان در این رخداد بین‌المللی به زودی مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کند.

 همچنین شب گذشت رضا میرکریمی در یادداشتی این موفقیت بزرگ را به عوامل فیلم فروشنده تبریک گف که متن آن به این شرح است:

اصغر فرهادی و شهاب حسینی عزیز

به نمایندگی از خود و جامعه اصناف سینمای ایران موفقیت رشک برانگیزتان را در کسب جوایز پراعتبار جشنواره کن به شما عزیزان و گروه سازنده فیلم افتخارآفرین “فروشنده” تبریک می‌گویم و روزگاری پر از سربلندی را از خداوند بزرگ برایتان آرزو دارم.

پایان پیام

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی (زادهٔ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۵۱ در خمینی‌شهر) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده فیلم ایرانی است. در سال ۲۰۱۲ فیلم جدایی نادر از سیمین وی برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد و هم‌زمان نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی (اورژینال) برای این فیلم شد.

وی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی جایزه گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین شد. اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶، جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم کن، را برای نگارش فیلم‌نامه فیلم فروشنده دریافت کرد. همچنین در اسکار ۲۰۱۷ فیلم فروشنده به نویسندگی و کارگردانی وی توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را کسب کند.

پیشتر وی برنده سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر در سال‌های ۱۳۸۴، ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ شده‌است.
خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم درباره الی و خرس طلایی جشنواره فیلم برلین به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین از دیگر دستاوردهای اوست. وی اولین فیلمساز ایرانی است که توانسته‌است این جایزه را به خود اختصاص دهد.

کد خبر : 19016 ساعت خبر : 1:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19016
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات