سربازخانه قلعه، شهردار ساکی و حمید ایزدپناه

سربازخانه قلعه، شهردار ساکی و حمید ایزدپناه

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خرم‌آباد شهر عجیبی است. البته قبلا این قدر عجیب نبود اما حالا شده است.

کافی است مثلا کسی بخواهد گلونی را زنده کند. هزار مدعی و منتقد برایش پیدا می‌شود.

البته مدعیان امروز، در آغاز راه به این حرکت می‌خندیدند اما بعد از دیدن ظرفیت‌های آن، همه یک پا ایده‌پرداز گلونی شدند.

در خرم‌آباد تا حمام گَپ خرابه است کسی با کسی کار ندارد اما تا یک نفر بخواهد آن را مرمت کند منتقدان وارد می‌شوند. به او کاسب می‌گویند.

انواع و اقسام تهمت‌ها و حرف‌ها را می‌زنند و طرف را پشیمان می‌کنند از کاری که برای شهرش کرده است. این روزها که بحث کاربری سربازخانه قلعه فلک‌الافلاک داغ است منتقدان قبل از وقوع حادثه دارند جلوی کار را می‌گیرند.

اصلا همان بهتر، بگذار سرمایه‌داران خرم‌آبادی در اراک و فرهنگیان خرم‌آبادی، کوهدشتی و لرستانی در تهران کار کنند. بگذارید سربازخانه تبدیل بشود به اداره کل میراث فرهنگی استان تا کارمندان راحت‌تر به امور شخصی‌شان برسند و در مرکز شهر تردد کنند.

اصلا بازسازی حمام گَپ هم اشتباه بود. این حمام از شانس بد کنار مسجد افتاده بود وگرنه مانند حمام والی سال‌ها قبل و شبانه خرابش می‌کردند و به جایش پاساژ می‌ساختند.

سربازخانه قلعه، شهردار ساکی و حمید ایزدپناه

در خرم ‌آباد این روزها همه مجرمند. چه آنها که حرکت گلونی را ایجاد می‌کنند، چه آنها که حمام گَپ را تبدیل به یک مجموعه فرهنگی تاریخی می‌کنند و چه آنها که می‌خواهند سربازخانه تبدیل به یک مرکز هتل برای گردشگری بشود.

کسانی که با هتل شدن سربازخانه مخالفند اگر در دوران شهردار ساکی بودند حتما گردنش را به خاطر ساخت دریاچه کیو می‌زدند. هرچند آن موقع هم بودند که به شهردار فقید شهر ما کاسب می‌گفتند. کاش حمید ایزدپناه زنده بود تا از او می‌پرسیدیم. کاش دست‌کم نظر سیدفرید قاسمی، راوی تاریخ خرم‌آباد را درباره کاربری سربازخانه بدانیم.

البته اگر استاد ایزده‌پناه زنده بود و خلاف رای ایشان حرف می‌زند لابد او را به کهولت سن و از دست دادن مشاعر متهم می‌کردند همچنانکه که جرم سیدفرید قاسمی این است که سال‌ها در خرم‌آباد زندگی نمی‌کند و حق ندارد درباره شهر نظر بدهد. این روزها، روزهای آنانی است که امثال سیدفرید قاسمی را از خرم‌آباد فراری دادند. این روزها می‌گذرد اما حقیقت پنهان نخواهد ماند.

پایان پیام

گزارش‌گر: پاپی‌سلیمانی

کد خبر : 19360 ساعت خبر : 9:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19360
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

با سلام همانطور که همشهری گرامیمان گفته اند چرا به جای این هو جنجالها برای ساخت هتل در محل سرباز خانه نظر کارشناسان میراث فرهنگی را اخذ و منتشر نمی کنید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد ضمنا ساخت دریاچه کیو چه ربطی به میراث فرهنگی دارد بله اگر مرحوم ساکی بجای دریاچه کیو می آمد و قلعه رابرای میکرد و با توجه به چشمه آب گلستان زیر آن امرا دریاچه مصنوعی مثل کیو می کرد همه مردم با این اقدام ایشان مخالفت می کردند عزیز برادر جناب سلیمانی هرچی در جای خودش زیبنده است ـ

در پاسخ به مطلبی در سایت گلونی
سربازخانه قلعه، شهردار ساکی و حمید ایزدپناه
باز سفسطه و مغلطه
ظاهرا برخی که دنبال اهداف خاصی هستند می خواهند به هرشکل ممکن حرف خود را به کرسی بنشانند. برای این منظور استاد ایزده‌پناه و شهردار ساکی را به نفع خود مصادره می کنند و در این راه هزینه می کنند. شاید ایشان نمی داند که در چه شرایطی حمام از چهل ورثه خریداری شده است و یک متر خاک روی بام آن را به مساحت ۸۰۰ متر مربع شبانه به خارج از شهر منتقل نمودند و ستونهای کج و شکسته آن با همت استادکار میراث فرهنگی بمرمت و به جای اولش گذاشته شد. و یا برای رها سازی مجموعه قلعه چه زحمات طاقت فرسایی کشیده شده است تا قانون راها سازی تصویب شود و زمینه واگذاری آن فراهم گردد. این موضوع چه ربطی به گلونی دارد. چرا گلونی را پیرهن عثمان می کنی . جایگاه شهردار ساکی و ایزد پناه ارجمند و محترم است. و هر کسی مسئولیت اعمال خودش را به عهده دارد. از کجا می دانی اگر ایزد پناه زنده بود نظریه جنابعالی را می پذیرفت مگر نظر ایشان غیر از نظر کارشناسی میراث فرهنگی باشد برای به دست آوردن نظر ایشان می توانید نظر کارشناسان میراث فرهنگی کشور را جویا شوید تا بطلان نظر خودتان را بدانید.