سرگیجه ژوئل الگوف در تالار حافظ

نمایش”سرگیجه” با طراحی و کارگردانی “پویا صادقی و ایمان صیادبرهانی” از ۱۶ خرداد ماه در سالن حافظ به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پویا صادقی و ایمان صیادبرهانی نگارش و طراحی و کارگردانی نمایش را به عهده دارند.

این نمایش برداشتی آزاد از رمان “منگی” نوشته “ژوئل الگوف” نویسنده فرانسوی است.

در این نمایش محمد برهمنی، سعید زارعی، ایمان صیاد برهانی، سهیل سهیلی، مجید اسدی و زینب همتی به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش سرگیجه به نویسندگی و کارگردانی “پویا صادقی و ایمان صیاد برهانی” از ۱۶ خرداد ماه هر شب از ساعت ۱۹ در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود. علاقه مندان جهت تهیه بلیط می‌توانند به سایت “تیوال” مراجعه کنند.

پایان پیام

طراحی صحنه
آرایه‌گری یا طراحی صحنه در زبانزد و اصطلاح نمایشنامه و سینما، فن آراستن و تزیین صحنه نمایش یا صحنهٔ بازی در سینما است. اگرچه در میان عامه به نادرست گاهی این واژه به جای دکور و به منظور بیان چگونگی چیدمان و آرایش وسایل در خانه به کار می‌رود. دکوراسیون به اجزا و کالایی گفته می‌شود که باعث زیبایی محل مورد نظر می‌شود. در ایران طراح صحنه عمدتاً به شخصی گفته می‌شود که وظیفه انتخاب لوکیشن و انتخاب وسایل مورد نیاز فیلم آکسسوار و چیدمان آن‌ها در صحنه را بر عهده دارد.
در دکوراسیون داخلی به عنوان مثال برای خانه می‌توان از وسایلی مثل تابلوفرش یا هر کالای دیگری که به زیبایی محل کمک کند، استفاده کرد. هنر دکوراسیون کار سخت و حرفه‌ای است که امروزه در دانشگاه‌ها به عنوان یک شغل تدریس و آموزش داده می‌شود.
او کسی است که بر تمام مراحل آماده شدن صحنه و لباس‌ها نظارت می‌کند و اطلاعات لازم را در اختیار دست اندرکاران این بخش‌ها، قرار می‌دهد.
در فیلم‌هایی که به دکور نیاز دارند، فردی به نام طراح دکور، به کار گرفته می‌شود؛او با توجه به آنچه طراح صحنه می‌خواهد و ویژگی‌هایی که او در اختیارش می‌گذارد، دکور را طراحی کرده و تصاویری با زوایای مختلف از طرح مورد نظر خود، تهیه می‌کند و حتی در فیلم‌هایی با دکورهای عظیم، ماکتی از دکورها تهیه می‌کند و ارائه می‌دهد.

کد خبر : 19423 ساعت خبر : 1:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19423
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات