لرستان نوزدهمین روز آلوده در سال ۹۵ را سپری کرد

پایگاه خبری گلونی – روزنامه امروز ۲۲ خرداد را با خبری از افتتاح پروژه‌های کشاورزی از مهر شروع می‌کنم. غلامرضا بازدار، ‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ۴۳ پروژه کشاورزی در لرستان اظهار داشت: این پروژه‌ها در زمینه‌های آب و خاک، دام و طیور، شیلات، امور عشایری و خدماتی است. وی با بیان اینکه برای اجرای این تعداد پروژه بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان هزینه شده است گفت: با اجرای این پروژه‌ها برای ۱۸۲ نفر شغل ایجاد شده و تعداد ۱۴۰ خانوار از مزایای آنها بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشکری بروجرد امروز از احیاء رشته‌های صنایع دستی خبر داد. فارس نوشت حجت‌الله یارمحمدی اظهار کرد: یکی از برنامه‎های در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان احیاء رشته‏‎های صنایع دستی مخصوص این شهرستان نظیر ورشوسازی و قلم‏زنی است. وی از برگزاری دو کلاس گره چینی و قلم‎‏زنی در آینده‏‌ای نزدیک در شهرستان بروجرد خبر داد و افزود: چندین مکان به منظور برگزاری کلاس‎‏های صنایع دستی در این شهرستان در فصل تابستان در نظر گرفته شده است.

یک خبر خوب فرهنگی دیگر هم دارم. غلامرضا سلیمانی،‌ طی خبر تسنیم مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان  ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرمت بنای تاریخی، فرهنگی سرداب حمام موشله از آثار تاریخی شهرستان الیگودرز آغاز شده است. اقدامات مرمتی این بنا شامل لایه‌روبی و آواربرداری سرداب، ترمیم و تعویض مصالح فرسوده، بندکشی، تهیه مصالح و اجرای پله‌های آجری ورودی بنا و تهیه، ساخت و نصب حفاظ ورودی است.

اجرای اهداف حفاظتی و مرمتی

وی به آغاز فاز چهارم عملیات مرمت قلعه مظفری(موزه قوم لک) شهرستان سلسله اشاره و عنوان کرد: بنای تاریخی، فرهنگی قلعه مظفری که در مرکز شهر الشتر واقع شده، متعلق به دوره اواخر قاجار و اوایل پهلوی بوده و در سال ۸۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که این اداره در راستای اهداف حفاظتی و مرمتی با اعتباری بیش از ۱۲۱ میلیون ریال مرمت این اثر تاریخی را آغاز کرده است.

یه خبر خوب هم از تسنیم به مناسبت هفته دولت دارم. معاون راه و شهرسازی لرستان صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: پروژه ۱۵۰ واحدی مسکن مهر در شهرستان دلفان که در حال حاضر دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است هم‌زمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

اما خبر آخر روزنامه باز هم از هوای آلوده است. مهرداد فتحی بیرانوند با بیان اینکه کیفیت هوای استان لرستان ناسالم اعلام شده است اظهار داشت: میزان آلودگی هوای استان لرستان سه برابر حد مجاز است. لرستان امروز نوزدهمین روز آلوده را در سال ۹۵ سپری کرد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 19947 ساعت خبر : 9:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19947
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات