اکران ایران سرای من است کیمیاوی در موزه سینما

اکران ایران سرای من استِ کیمیاوی در موزه سینما

مراسم آیین دیدار فیلم «ایران سرای من است» روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه در موزه سینما برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این مراسم از ساعت ۲۰: ۳۰ در محوطه باغ فردوس موزه سینما با امضای پوستر فیلم توسط عوامل سازنده و مهمانان آغاز می‌شود و سپس از ساعت ۲۱ فیلم سینمایی «ایران سرای من است» برای حاضرین به نمایش درمی‌آید.

اکران ایران سرای من استِ کیمیاوی در موزه سینما

 «ایران سرای من است» نخستین بار در جشنواره فجر هفدهم در سال ۱۳۷۷ به نمایش درآمد و به دلیل مشکلات مالکیتی تاکنون اکران نشده بود. نمایش این فیلم از ۱۳ تیرماه در سینماهای گروه هنروتجربه آغاز شده‎است. فیلم داستان سهراب نویسنده جوان کرمانی است که در تدارک تألیف کتابی درباره تاریخ شعر کهن ایران است و برای دریافت مجوز چاپ کتابش در راه تهران در کویر گم می‌شود. در راه با شخصیت‌هایی عجیب آشنا می‌شود و شاعران قدیمی در برابر او ظاهر می‌شوند. عاقبت از طریق قنات‌های خشک کویر از راهروهای متروی تهران سر در می‌آورد.

پرویز کیمیاوی از سینماگران پیشرو دهه‌های چهل و پنجاه و سازنده فیلم‌هایی چون «پ مثل پلیکان»، «باغ سنگی»، «مغول‌ها» و مستند «یا ضامن آهو»، سال‌هاست در فرانسه زندگی می‌کند و «ایران سرای من است» کماکان آخرین فیلم بلند او به شمار می‌رود.

ایران از شمال با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان، از شرق با افغانستان و پاکستان و از غرب با ترکیه و عراق همسایه است و همچنین از شمال به دریای خزر (کاسپین) و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان محدود می‌شود، که دو منطقهٔ نخست از مناطق مهم استخراج نفت و گاز در جهان هستند.

پایان پیام

کد خبر : 21361 ساعت خبر : 3:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21361
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات