رویاهای دم صبح دو جایزه جشنواره پرتغالی را کسب کرد

«رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی توانست دو جایزه بهترین فیلم مستند از نگاه تماشاگران و جایزه ویژه هیئت داوران در جشنواره «کارگردانان جدید، فیلم‌های جدید» پرتغال را کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فیلم مستند سینمایی «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم مستند از نگاه تماشاگران و همچنین جایزه ویژه هیات داوران جشنواره «کارگردانان جدید، فیلم‌های جدید» پرتغال شد.

جشنواره «کارگردانان جدید، فیلم‌های جدید» کشور پرتغال همه‌ساله در شهر اسپینیو در این کشور برگزار می‌شود و علاوه بر نمایش فیلم‌های سینمایی، مستند و کوتاه داستانی، برنامه آموزشی با حضور اساتید بین‌المللی برگزار می‌کند.

این جشنواره امسال از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۷ ژوئن در پرتغال برگزار شد. با احتساب این دو جایزه تعداد جوایز فیلم مستند «رویاهای دم صبح» به عدد ١۴ رسیده است.

پایان پیام

مهرداد اسکویی

مهرداد اسکویی (زادهٔ ۱۳۴۸ در تهران)، فیلم‌ساز، عکاس ، تهیه‌کننده، پژوهشگر و چهره ی فرهنگی ایرانی است . وی فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما است . اغلب آثار فیلم سازی و عکاسی وی در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و جوایز متعدد معتبری را کسب کرده‌است.

اسکویی قبل از شروع دبستان خواندن و نوشتن را آموخت. با فیلم کوتاه داستانی «در تاریخ او» در بیست و دو سالگی ، به عنوان نماینده انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان اولین فیلم ساز زیر بیست و پنج سال ایران (بعد از انقلاب اسلامی ) به جشنواره اتحادیه جهانی فیلم کوتاه « یونیکا» در شهر سنت گالن سوییس در سال ۱۹۹۱ حضور یافت . اسکویی تحصیلاتش را در رشته کارگردانی سینما در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر کامل کرد. در سال ۲۰۱۰ به دلیل فعالیت های گسترده ی فرهنگی اش ، موفق به کسب عنوان چهره فرهنگی سال جهان از سوی نهاد فرهنگی «پرنس کلاوس» هلند شد. اسکویی عنوان بهترین فیلمساز مستند سال ۲۰۱۶ جهان از جشنواره (تروفالس) آمریکا را از آن خود کرد.

کد خبر : 20961 ساعت خبر : 9:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20961
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات