شیلی قهرمان شد/ مسی از تیم ملی رفت

تیم فوتبال آرژانتین باز هم در به‌د‌ست آوردن جام ناموفق بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دیدار فینال مسابقات کوپا آمه‌ریکا امروز صبح برگزار شد و تیم‌های آرژانتین و شیلی، فینالیست‌های دور گذشته این مسابقات، باز هم رودرروی هم ایستدند که در نهایت این شلی بود که در ضربات پنالتی برای دومین سال پیاپی جام را به خانه برد.

شیلی با دو تغییر نسبت به بازی نیمه نهایی که ۲-۰ مقابل کلمبیا پیروز شده بود در میدان ظاهر می‌شد. آرتورو ویدال که به دلیل محرومیت در دیدار قبل نتوانسته بود تیمش را همراهی کند،‌در این دیدار از ابتدا در ترکیب شیلی حضور داشت. همچنین دیاز نیز توانسته بود از ابتدا به میدان برود. در آن سوی میدان، دی‌ماریا که از مرحله گروهی مصدوم شده بود، به جای اسکیل لاوتزی مصدوم به میدان رفت و بیلیا جانشین آگوستو فرناندس شده بود.

مثل فینال جام جهانی، گونزالو هیگواین در این فینال نیز یک موقعیت طلایی را بدست آورد که خیلی راحت آن را از دست داد. ضربه او که قصد داشت به صورت چیپ از بالای سر کلودیو براوو وارد دروازه شود،‌ با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت. همینطور سرجیو آگوئرو که در دقیقه ۸۵ روی حرکت دیدنی مسی صاحب توپ شد ولی ضربه او نیز با واکنش خوب براوو روبرو شد..

بدین ترتیب، مانند فینال سال گذشته، سرنوشت دیدار فینال به ضربات پنالتی کشیده شد و بار دیگر شیلی توانست به قهرمانی برسد و باز هم دست مسی و یارانش از یک جام ملی دور ماند تا این حسرت همچنان برای او و آرژانتینی ها ادامه داشته باشد.

نکته جالب توجه ضربات پنالتی، از دست رفتن پنالتی لیونل مسی به عنوان کاپیتان آرژانتین بود. مسی که اولین پنالتی تیمش را می‌زد، با بی‌دقتی پنالتی خود راه به بیرون زد و در ادامه نیز یک پنالتی دیگر برای یاران او از دست رفت تا شیلی با برتری ۴-۲ در ضیافت پنالتی‌ها فاتح جام ملت‌های آمریکا شود.

لیونل مسی در پایان این بازی خداحافظی خود را از بازی‌هایملی اعلام کرد. مسی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: لحظات دشواری برای هرگونه تجزیه و تحلیل شکست است. در رختکن به این فکر می‌کردم که تیم ملی دیگر برای من تمام شده است. خداحافظی فقط به صلاح من نیست که به صلاح همه است. خیلی‌ها دوست دارند من با تیم ملی وداع کنم.

نمی‌خواستیم فقط به فینال برسیم بلکه هدف ما فقط قهرمانی بود. خیلی سعی کردم تا بالاخره با آرژانتین قهرمان شوم اما رسیدن به ۴ فینال و قهرمان نشدن واقعا دشوار است و حس بدی به من می دهد. همه کار کردم ولی نشد.

الان حس غمگینی فراوانی دارم. پنالتی‌ای را از دست دادم که برایم بسیار مهم بود. باورنکردنی است ولی این اتفاقی است که افتاده. دومین‌بار متوالی است که در پنالتی‌ها مغلوب می‌شویم. سومین فینال متوالی که می‌بازیم. تلاش داشتیم طلسم را بشکنیم ولی نشد.

پایان پیام

کد خبر : 20808 ساعت خبر : 2:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20808
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات