ماجرای حذف صدای شجریان از فیلم دراکولا

رضاعطاران در گفتگو با یک پایگاه خبری گفته است که صدای شجریان از فیلم دراکولا حذف شده است و بعضی از پایگاه‌های خبری فرصت را برای کژتابی مناسب دیده‌اند و اضافه کرده‌اند، پس از حذف ربنای شجریان از صداو سیما،‌ ای ایران از سینما حذف شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این رابطه سازمان سینمایی اعلام کرد، شورای پروانه نمایش به‌دلیل استفاده بسیار نامناسب ازاین ترانه ملی و در جهت حفظ کرامت موسیقی ملی، این نحوه برخورد را شایسته استاد شجریان و سینمای ایران نمی‌داند.

شورا با توجه به‌اینکه در سکانسی از فیلم دراکولا ترانه ایران‌ ای سرای امیدِ شجریان استفاده شده بود که چند معتاد در حال تریاک کشیدن، چرت‌زدن و پس از آن ورزش و تلاش برای ترک‌کردن بودند، از این ترانه استفاده شده بود. شورا اعلام کرد که این استفاده نابه‌جا از این ترانه ضمن اینکه وهن این سرود است توهین به استاد شجریان و ایران نیز می‌باشد.

پایان پیام

شورای پروانه نمایش

شورای پروانه نمایش یا شورای بازبینی فیلم‌ها، بخشی از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مسوول صدور یا رد پروانه ساخت برای فیلم‌های سینمایی ایران است.

شورای نمایش برای دادن مجوز ساخت فیلم گاه برای فیلمسازان شرایطی را تعیین می‌کند. کمال تبریزی در قبل از نمایش مارمولک قصد داشت نام آدرس خدا را برای فیلم انتخاب کند ولی با مخالفت این شورا مجبور شد از همان نام مارمولک استفاده کند. به گفته بعضی فیلمسازان این شورا نتیجه بررسی خود را هیچگاه کتبی اعلام نمی‌کند بلکه به‌طور شفاهی اعلام می‌کند.

اسماعیل برابری که فیلم ۱۲ صندلی اش به علت نیاز به تغییر سوژه رد شده‌است در این باره گفت: «متأسفانه شورای ما به قدری متزلزل و ناتوان است که هیچگاه رای را به صورت مکتوب ارائه نمی‌دهد و آن را شفاهی قرائت می‌کند، زیرا می‌داند که اگر گفته‌هایشان را به صورت مکتوب بدهند شاید بتوان علیه‌اش شکایت کرد.

کد خبر : 21222 ساعت خبر : 7:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21222
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات