مذاکره ابتکار با وزیر محیط زیست عراق در خصوص گردوغبار

مذاکره ابتکار با وزیر محیط زیست عراق در خصوص گردوغبار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بعد از ظهر امروز در گفتگوی تلفنی با سرپرست وزارت محیط زیست عراق در پی دیدار دو جانبه طی مجمع محیط زیست ملل متحد در کنیا، بر ضرورت همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه ابتکار در گفتوگوی تلفنی با جاسم عبدالعزیز حمد ضمن تشریح تاثیرات منفی طوفان‌های گردوغبار حاصل از کانون‌های موجود در عراق بر ایران، خواستار همکاری کشور همسایه برای رفع این چالش شد.

مذاکره ابتکار با وزیر محیط زیست عراق

وی ضمن تاکید بر عوارض شدید بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی این طوفان‌ها، همچنین یادآوری مسئولیت کشور عراق در این زمینه، خواهان تلاش بیشتر دولت عراق برای حل این معضل شد.

معاون رئیس جمهور اشاره‌ای هم به اهمیت حفاظت و احیاء تالاب مشترک مرزی هورالعظیم برای دو کشور عراق و ایران داشت و خاطرنشان کرد: همکاری‌های شکل گرفته در قالب اقدامی چند جانبه از سوی یونسکو نیز باید پیگیری شود.

در حال بررسی و تکمیل اطلاعات مهم‌ترین کانون تاثیرگذار بر ایران هستیم

جاسم عبدالعزیز سرپرست وزارت محیط زیست عراق ضمن ابراز علاقه برای همراهی با ایران به ویژه در موضوع مقابله با گرد و غبار، گفت: پس از رفع تصرف مناطق اشغالی عراق آماده همکاری با ایران هستیم.

سرپرست وزارت محیط زیست عراق اشاره‌ای هم به کمیته تشکیل شده در کشورش برای شناسایی کانون‌های گرد و غبار و اجرای برنامه‌های مقابله‌ای در این زمینه داشت و اظهار کرد: در حال بررسی و تکمیل اطلاعات مهم‌ترین کانون تاثیرگذار گرد و غبار  بر ایران هستیم.

همچنین در این گفتگو مقرر شد، هیئتی کارشناسی از عراق برای تمدید تفاهم نامه محیط زیستی منعقد شده میان دو کشور و پیگیری اجرایی شدن اقدامات برای مقابله با این پدیده به ایران سفر کنند.

پایان پیام

کد خبر : 20491 ساعت خبر : 1:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20491
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات