مسکن مهر را به همدیگر پاس ندهیم

مهندس هوشنگ بازوند در جلسه مسکن مهر استان بیان کرد: حدود ده هزار واحد مسکن مهر در استان باقی مانده که باید به اتمام برسند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، وی اضافه کرد: باید مشکلات این واحد‌ها شهرستان به شهرستان بررسی شود و تعیین کرد مشکل آن‌ها کجاست.

بازوند ادامه داد: همچنین واحدهایی که متقاضی ندارند باید متوقف و به سرمایه‌گذار داده شوند و یا آن‌ها را خودمالک کرد.

وی با اشاره به تحویل این واحد‌ها به شهرداری اظهار کرد: باید خدمات زیرساختی از جمله آب، برق، فاضلاب، آسفالت و فضای سبز آن‌ها تکمیل و به شهرداری تحویل داده شوند.

بازوند گفت: شهرداری نمی‌تواند نیمه‌کاره این مسکن‌ها را تحویل بگیرد، اگر قرار است فضای سبز را او تکمیل کند باید بتواند از جایی هزینه وارده را جبران کند.

استاندار یادآور شد: اگر قرار نیست از محل عوارض هزینه‌اش جبران شود باید به شهرداری در کنار این مسکن‌ها زمین داده شود تا از فروش آن‌ها بتواند فضای سبز ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: مسکن مهر کاری غیرکار‌شناسانه بود که وزارت صرفه‌نظر از اینکه چه کسی انجام داده باید ان را به اتمام برساند. نباید آن را به همدیگر پاس دهیم.

پایان پیام

مسکن مهر

مسکن مهر مجتمع‌های مسکونی هستند که ساختشان در دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران آغاز شده. هدف از این طرح خانه‌دار کردن قشرهای کم درآمد که طبق آن دولت با واگذاری قطعه زمین رایگان سعی داشت خانه‌سازی را تشویق کند. اوایل سال ۹۲، دولت دهم مسکن مهر را با پیشرفت ۷۰ درصدی تحویل دولت یازدهم داد.

اما چون حسن روحانی اعتقادی به آن نداشت و حتی آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی هم افتخار خود را در دوران مدیریتی اش عدم افتتاح حتی یک واحد مسکن مهر اعلام کرد، عملاً دولت روحانی آن را رها کرده و توجهی به این نیاز مبرم دهک‌های پایین و مستضعف جامعه نکرد.

کد خبر : 21095 ساعت خبر : 2:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21095
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات