گردهمایی ایران و آلمان با موضوع تغییر اقلیم

رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌ها سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری سومین گردهمایی ایران و آلمان با محوریت تغییرات آب و هوا، کمبود آب، توسعه پایدار و چگونگی مواجه با چالش‌های آتی به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست همزمان با ۲۷ تیرماه ۱۳۹۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مجید شفیع‌پور رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون‌ها سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر، گفت: محیط زیست و تغییرات اقلیم موضوعی فرامرزی است و از این رو آلمان و ایران هر دو از موضوع تغییر اقلیم تاثیر می‌پذیرند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اشاره‌ای هم به تاثیر عوامل انسانی بر پدیده گرمایش زمین داشت و افزود: اکنون سوال این است که جوامع بین‌المللی در مقابل این تغییرات و جلوگیری از افزایش دمای کره زمین چه می‌توانند بکنند و یا اگر این فرآیند برگشت‌ناپذیر باشد، چه اقداماتی برای حفاظت از اثرات مضر و مخرب آن مورد نیاز است.

به گفته وی، سومین گردهمایی ایران و آلمان با محوریت تغییرات اقلیم، کمبود آب، توسعه پایدار و چگونگی مواجه با چالش‌های آتی فرصتی برای بررسی موضوعی مشترک و جهانی و راهکار‌ها و توانمندی‌های دو کشور در زمینه کاهش یا جلوگیری از افزایش دمای کره زمین است.

شفیع‌پور با اشاره به حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و کلاوس تاپفر مدیر اجرایی سابق برنامه محیط زیست ملل متحد و وزیر سابق محیط زیست و حفظ طبیعت و ایمنی هسته‌ای فدرال آلمان در آئین افتتاح این گردهمایی، ابراز امیدواری کرد: این نشست که روز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۵ به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست در پارک پردیسان برگزار خواهد شد، منجر به تبادل تجربیات و دانش دو کشور در زمینه مقابله با تغییرات اقلیم و گرمایش زمین، همچنین ارائه راهکار‌ها و برنامه‌های اجرایی موثر در این زمینه شود.

پایان پیام

کد خبر : 21479 ساعت خبر : 1:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21479
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات