یک شاخه گل سرخ از اول مخاطب را غافلگیر می‌کند

مسعود آب‌پرور نویسنده و کارگردان سینما؛ گفت: نمایش«یک شاخه گل سرخ» از صحنه اول مخاطب را غافلگیر می‌کند و به اصطلاح یقه او را ‌می‌گیرد و تا پایان اجرا با خود همراه می‌سازد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مسعود آب‌پرور نویسنده و کارگردان سینما از این‌که به تماشای نمایش “یک شاخه گل سرخ” نشسته بود، ابراز خرسندی کرد و گفت: اگر می‌دانستم موضوع نمایش “یک شاخه گل سرخ” چیست احتمالا به تماشای آن نمی‌رفتم. اما اکنون بسیار خوشحالم که یک ساعت از وقتم را صرف تماشای این نمایش خوب کردم.
وی افزود: من سیروس همتی؛ نمایش‌نامه‌نویس “یک شاخه گل سرخ” را تنها در مقام بازیگر می‌شناختم و از او متنی نخوانده بودم. این نمایش، قدرت نویسندگی ایشان را برایم آشکار کرد و توانایی‌هایش را به رخ کشید. همتی به خوبی توانسته در “یک شاخه گل سرخ” موضوعی نخ‌نما شده و تکراری را با تبحر و پیچیدگی به یک فرم نمایشی تبدیل کند. نمایش از صحنه اول مخاطب را غافلگیر می‌کند و به اصطلاح یقه او را ‌می‌گیرد و تا پایان اجرا با خود همراه می‌سازد. این متن در تمام صحنه‌ها تماشاگر را با یک چالش فکری- اعتقادی؛ که به تمام طبقات اجتماعی جامعه مربوط می‌شود؛ درگیر می‌کند و او را به اندیشه وا می‌دارد.
این فیلم‌نامه‌نویس تصریح کرد: کارگردانی اثر را هم بسیار تیزهوشانه می‌بینم. کارگردان، تمام ویژگی‌های سالن کوچک اجرا را در خدمت اثرش به کار گرفت. نکته‌ی مهم دیگر در شیوه‌ی کارگردانی فرید یوسف‌پور، دانستن ارزش و حفظ اندازه‌ها بود. به این معنا که اگر این نمایش کمی مُطول ‌بود، با توجه به مضمون تکراری‌اش، حتما کسالت‌آور می‌شد. اما این کارگردان جوان به خوبی و بدون اضافه‌گویی و با یک دکور مختصر توانست اثری جذاب به تماشاگرش عرضه کند.
این کارگردان سینما، بازی‌های بازیگران را خارج از درشت‌نمایی‌های مرسوم این گونه نمایش‌ها ارزیابی کرد و گفت: به نظرم بازیگران “یک شاخه گل سرخ” دقیق انتخاب شده‌اند. آن‌ها در تمام طول اجرا بدون خروج از خط بازی درک خود را از عمق متن به مخاطب ارائه کردند.
آب پرور حمایت از هنرمندان جوان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: اگر نهادها و سازمان‌ها از نیروهای جوان کشور حمایت نکنند در حقیقت خودشان را از ارزشمند‌ترین سرمایه‌ی ملی محروم کرده‌اند. تئاتر حوزه هنری نیز این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه هر چه قدر تئاتر حوزه هنری از هنرمندان مستعد جوان حمایت کند، در اشاعه‌ی اهدافش موفق‌تر ظاهر می‌شود.
گفتنی است نمایش «یک شاخه گل سرخ» نوشته‌ی سیروس همتی و با کارگردانی فرید یوسف‌پور تا ۲۰ تیرماه- ساعت ۱۹:۳۰- در تماشاخانه ماه حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه واقع است. علاقه‌مندان برای رزرو بلیت می‌توانند با شماره‌ تلفن‌های ۸۴۱۷۲۰۶۸ و ۰۹۳۷۵۰۷۹۷۰۰ تماس بگیرند.

پایان پیام

کد خبر : 21091 ساعت خبر : 2:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21091
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات