اعزام گردشگر به ترکیه همچنان ممنوع است

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ثبت نام و اعزام گردشگر به ترکیه همچنان ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «مریم سلمانیان» افزود: ثبت‌نام و اعزام گردشگر به ترکیه به دلیل رخداد حوادث و ناامنی در این کشور همچنان ممنوع است.

وی گفت: ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی و گردشگری به ترکیه همچنان پابرجاست و هیچ مصوبه‌ای برای لغو این تصمیم اعلام نشده است.

سلمانیان با تاکید بر اینکه دفاتر خدمات مسافرتی مجاز به برگزاری تور به مقصد کشور ترکیه نیستند، افزود: از مردم استان سمنان نیز درخواست می‌شود ضمن عدم مراجعه برای درخواست سفر به ترکیه، در صورت مشاهده پیام‌های تبلیغاتی برای اعزام تور به ترکیه، این تخلف را به معاونت گردشگری استان از طریق تماس با شماره  ۳۳۳۰۰۲۲۰ و یا ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۶۴۱۸ اعلام کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط ترکیه هنوز به حالت عادی برنگشته است، ممنوعیت ثبت‌نام و اعزام تورهای گردشگری به مقصد ترکیه همچنان تا عادی شدن اوضاع به قوت خود باقی است.

پایان پیام

ترکیه

اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع بومی و نوین است که روز به روز بر دامنه‌اش افزوده می‌شود. تولیدات فراوان کشاورزی ترکیه در سال ۲۰۰۵ رتبه هفتم جهان را بدست آورد و در سال ۲۰۰۶ برای ۱۱٫۲٪ از مردم ترکیه اشتغال ایجاد کرد. بخش خصوصی اقتصاد ترکیه نیز قوی و به سرعت در حال رشد است و نقش مهمّی در بانکداری، حمل و نقل و ارتباطات دارد. در سال‌های اخیر اقتصاد ترکیه رشد خوبی داشته و رشد ۸٫۹٪ و ۷٫۴٪ را در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به دست آورده‌است.

تولید ناخالص داخلی ترکیه (برابری قدرت خرید) در رده ۱۳ ام جهان قرار دارد و این کشور ۱۹ امین تولید ناخالص داخلی بزرگ جهان را در اختیار دارد.

ترکیه همچنین از اعضای مؤسس سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و گروه ۲۰ است.

 

کد خبر : 22638 ساعت خبر : 1:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22638
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات