بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه گلونی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین روز از هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان از غرفه گلونی دیدن کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با افتتاح هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان در بوستان گفت‌وگوی تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای علی جنتی به همراه معاونان این وزارتخانه و با همراهی استاندار لرستان جناب آقای مهندس بازوند و آقای دکتر حمیدرضا حنان رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از غرفه گلونی بازدید کردند.

وزیر ارشاد در گفت‌گو با رضا ساکی مدیر مسئول پایگاه خبری گلونی در مورد مشکلات خبرگزاری‌ها و مطبوعات و برنامه‌ این وزارتخانه برای حل آنها توضیحاتی داد و به سوالات خبرنگار گلونی پاسخ داد. همچنین آقای جنتی در دفتر یادبود غرفه گلونی یادداشتی نوشتند.

علی جنتی

علی جنتی (زادهٔ سوم تیرماه ۱۳۲۸ قم) سیاست‌مدار و دیپلمات ایرانی است، که هم‌اکنون به عنوان مشاور سرپرست نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کند. او همچنین عضو شورای نظارت بر صدا و سیما و رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران است. وی در دولت یازدهم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده داشت. جنتی پیشتر در فاصله سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۶ استاندار خوزستان و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱ استاندار خراسان بود. او از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۴ به عنوان سفیر ایران در کویت فعالیت می‌کرد.

علی جنتی پسر ارشد احمد جنتی است، اما برخلاف پدرش در حلقهٔ معتمدان اکبر هاشمی رفسنجانی جای داشت.
جنتی از دانش‌آموختگان مدرسه حقانی و دبیرستان دین و دانش قم است. وی از نزدیکان محمد منتظری به‌شمار می‌رفت. از سال ۱۳۴۷ شروع به مبارزه مسلحانه علیه حکومت وقت کرد که همان سال توسط ساواک شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت.
و ناچار به فرار از ایران شد و تا هنگام پیروزی انقلاب در کویت زندگی می‌کرد. پس از انقلاب هم محمد منتظری را در کمک به نهضت‌های آزادی‌بخش خارج از ایران یاری می‌داد. در سال ۱۳۵۸ عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در سال ۱۳۵۹ رئیس صداوسیمای استان خوزستان و در سال ۱۳۶۲ استاندار خوزستان شد.

پایان پیام

 

کد خبر : 23034 ساعت خبر : 5:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23034
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات