برگزاری هفته فیلم ناصر تقوایی در خانه هنرمندان

هفته فیلم ناصر تقوایی در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این هفته فیلم از روز یکشنبه سوم مردادماه فیلم‌های «ناخداخورشید»، «ای ایران»، «کاغذ بی‌خط»، گزیده‌ای از آثار مستند و فیلم‌های کوتاه «کشتی یونانی» و «رهایی» طی شش روز به نمایش درمی‌آیند.

گزیده فیلم‌های پیش از انقلاب ناصر تقوایی یکشنبه ۳ مردادماه ساعت ۱۷: ۳۰ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند و سپس نشست نقد و بررسی با حضور فریدون جیرانی، سیروس الوند و جواد طوسی برگزار می‌شود.

دوشنبه ۴ مردادماه نیز پس از نمایش فیلم «ناخدا خورشید»، نشست نقد و بررسی این فیلم نیز با حضور امیر پوریا و مجید برزگر برگزار می‌شود. روز سه‌شنبه ۵ مرداد نمایش گزیده آثار مستند، چهارشنبه ۶ مرداد فیلم «ای ایران»، پنجشنبه ۷ مرداد «کاغذ بی‌خط» و سرانجام روز جمعه ۸ مرداد نیز دو فیلم کوتاه «کشتی یونانی» و «رهایی» نمایش داده می‌شوند.

نمایش همه فیلم‌ها رأس ساعت ۱۷: ۳۰ است و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت یا عضویت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

پایان پیام

فیلم کوتاه

فیلم کوتاه به گروهی از فیلم‌ها و آثار هنری گفته می‌شود که نسبت فیلم بلند، هم‌زمان بسیار کمتری دارد و هم با بودجه بسیار پایین و تجهیزات کم ساخته می‌شود. در تعریف آکادمی علوم و هنرهای سینما آمده‌ است که فیلم کوتاه باید حداکثر ۴۰ دقیقه یا کمتر، زمان داشته باشد. تیتراژ اول و آخر نیز جزو این زمان به شمار می آیند.

جشنواره‌های بزرگ دنیا نظیر، اسکار، کن، برلین و… در کنار نمایش فیلم‌های بلند، نمایش فیلم کوتاه دارند و این فیلم‌ها جوایز خاص خودشان را هم می‌گیرند. نخستین فیلم‌های تاریخ سینما فیلم‌های کوتاه بودند. سینمای کوتاه امروزه نیز در جهان وجود دارد و اندیشه‌ها و داستان‌ها را به صورت موجز بیان می‌کند. فیلمسازان بزرگی نظیرجوزپه تورناتوره پیر پائولو پازولینی، کن لوچ، آلن رنه و… سینما را با فیلم کوتاه شروع کردند. در ایران نیز بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، اصغر فرهادی و… سینما را با فیلم‌های کوتاه آغاز کردند. سینمای کوتاه جهان امروز به وسیله جشنواره‌های متعدد و شبکه‌های هنری تلویزیون‌ها به حیات خود ادامه می‌دهد.

خروج کارگران از کارخانهˈ را می‌توان نخستین فیلم برادران لومیر به حساب آورد که نخستین فیلم کوتاه تاریخ سینما نیز محسوب می‌شود.

کد خبر : 22013 ساعت خبر : 2:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22013
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات