برد در دو جشنواره جهانی

مستند «بَرد» ساخته حمید جعفری در بخش مسابقه دو جشنواره جهانی در پاریس و کالدونیا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این مستند ابتدا ماه آینده در جشنواره سیلوئت پاریس و سپس در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مردمی «آنو رو آبورو» در کالدونیای جدید در بخش مسابقه بین‌الملل به رقابت می‌پردازد. پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سیلوئت از ۵ تا ۲۰ شهریور ماه سال جاری در پاریس و جشنواره «آنو رو آبورو» که دهمین دوره آن است ۲۳ مهر تا ۱ آبان ماه امسال در جزیره کالدونیا در اقیانوسیه برگزار می‌شود.

جایزه بهترین مستند خلاقانه جشنواره ویزیون دورئل، جایزه بهترین مستند کوتاه در بخش بین‌الملل و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی در بخش مسابقه ملی نهمین جشنواره سینماحقیقت پیش از این به این مستند تعلق گرفته است. «بَرد» به بخش مسایقه جشنواره هاتداکس نیز راه پیدا کرده بود.

«بَرد» مستندی کوتاه با زمان ۲۵ دقیقه است و داستان زنی در اطراف رامهرمز را روایت می‌کند که هر روز با پتک و دیلم به کوه می‌رود، سنگ می‌شکند و می‌فروشد تا زندگی خانواده‌اش را تأمین کند.

دیپلم افتخار یکی از جوایز جشنواره فیلم فجر است که هر ساله در ایران برگزار می‌شود. این جایزه یکی از چند جایزه‌ای است که به برگزیدگان در رشته‌های مختلف اهدا می‌شود. این جایزه بعد از سیمرغ بلورین دومین جایزه معتبر این جشنواره است.

مروری بر بعضی از مهم‌ترین دیپلم‌های اهداشده در این تاریخ پرفراز و نشیب خالی از لطف نیست.
دیپلمه بازیگران مرد: پرویز پرستویی
پرویز پرستویی از پرافتخارترین بازیگران مرد ایرانی در ادوار جشنواره فیلم فجر است. او در کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد هم رکورددار است. پرستویی دوبار در دوره‌های دوم و چهاردهم جشنواره برای بازی در فیلم‌های «دیار عاشقان» و «لیلی با من است» دیپلم افتخار بازیگری گرفته است.

 

کد خبر : 22959 ساعت خبر : 6:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22959
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات