تاثیر اقتصادی و فرهنگی احیاء حمام گپ خرم‌آباد

رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: احیاء حمام گپ تجربه خوبی بود که به ما نشان داد که تغییر وضعیت یک بنای تاریخی جدای از بحث‌های اقتصادی، می‌تواند چه تأثیر فرهنگی و اجتماعی در منطقه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حسن آذری گفت: همانطور که دولت بودجه کافی برای حفاظت و مرمت بناهای تاریخی کشور ندارد، بسیاری از شهرداری‌های کشور هم که به شکلی یکی از متولیان این حوزه هستند، با مشکل منابع مالی مواجه هستند.

وی افزود: به این ترتیب واگذاری بناها به بخش خصوصی راهکار خوبی برای جبران این کمبود منابع است و در شهر خرم‌آباد هم با احیاء حمام گپ این روند واگذاری شروع شده و امیدواری ما این است که در آینده هم شاهد نمونه‌های دیگری از این واگذاری‌ها در خرم‌آباد باشیم.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد ادامه داد: احیاء حمام گپ تجربه خوبی بود که به ما نشان داد که تغییر وضعیت یک بنای تاریخی جدای از بحث‌های اقتصادی، می‌تواند چه تأثیر فرهنگی و اجتماعی در منطقه داشته باشد.

حسن آذری تاکید کرد: با تجربه واگذاری حمام گپ، شورای شهر و شهرداری خرم‌آباد مشتاق است تا در آینده همکاری‌هایی با صندوق احیاء در این خصوص داشته باشد. چرا که هم اکنون در منطقه سرمایه‌گذاران دیگری هم وجود دارند که مشتاق ورود به این عرصه هستند و سازوکار صندوق احیاء می‌تواند زمینه این کار را تسهیل کند.

وی همچنین گفت: قطعاً حضور قدرتمندتر صندوق احیاء در خرم‌آباد از نظر ما یک موقعیت مناسب است و از آن به شکل جدی استقبال خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد تصریح کرد: اگر هماهنگی میان دستگاه‌ها در حوزه بناهای تاریخی افزایش پیدا کند قطعاً هم بناهای تاریخی ما و هم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این پتانسیل را دارند که زمینه یک پویایی اقتصادی و فرهنگی را در شهرها رقم بزنند. متاسفانه ما تاکنون کم و بیش به شکل جزیره‌ای در این حوزه عمل کرده‌ایم و با این شکل از کار و بدون هماهنگی میان دستگاه‌ها قطعاً نمی‌شود از ظرفیت‌های این بخش به صورت کامل استفاده کرد.

پایان پیام

کد خبر : 22935 ساعت خبر : 2:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22935
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات