جلسه هماهنگی هفته فرهنگی لرستان برگزار شد

جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی هفته اقتصادی فرهنگی اقتصادی لرستان امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر شهرام گیل‌آبادی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، دکتر بیرانوند نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، دکتر حنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، آقایان موسوی‌نژاد، خیراللهی، معینی، کاظمی، بسحاق از انجمن لرستانی‌های مقیم مرکز، دکتر سلیمانی رئیس فرهنگ‌سرای اشراق و آقای سلوک در این جلسه حضور داشتند.

همه سخنرانان تاکید کردند که باید در این هفته فرهنگی اقتصادی تصویر تازه‌ای از وضعیت گردشگری و اقتصادی لرستان باید نشان داده شود و تصمیماتی برای هم‌افزایی بیشتر مسئولان و مردم گرفته شد که در خبرهای بعدی به اطلاع می‌رسد.
مهمترین نکته‌ای که در این جلسه درمورد آن صحبت شد، بحث خبررسانی، کمیته خبر، کمیته تشریفات و استقبال از هنرمندان و افراد سیاسی بود و همه بر حضور نخبگان استان لرستان و نخبگان کشوری در این هفته فرهنگی اقتصادی تاکید داشتند.

تعریف گردشگری
گردشگری به‌طور کلی به عنوان مسافرت در نظر گرفته می‌شود. هر چند که در سال‌های اخیر شامل هرگونه مسافرتی می‌شود که شخص به واسطه آن از محیط کار یا زندگی خود خارج شود. همچنین منظور از توریسم می تواند کسب و کار مربوط به جذب گردشگران، پذیرایی از آنان و سرگرم کردن آنها نیز باشد.
به کسی که گردشگری می‌کند گردشگر یا توریست گفته می‌شود. گردشگری می تواند داخلی (گردشگر در داخل کشور خود مسافرت می کند) یا خارجی باشد.
اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ یا طبیعت مقصد خود اهمیت میدهند. ثروتمندان همیشه به جاهای دور سفر کرده اند زیرا سفر به مناطق دور هزینه بیشتری صرف میکند. گردشگری سازمان‌یافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان است.
سازمان جهانی گردشگری با توجه به تمامی تعاریف گردشگری که تا قبل از سال ۱۹۹۴ ارائه شده بودند در سال ۱۹۹۵ یک تعریف نهایی منتشر کرد:
«مجموعه فعالیت‌های فرد یا افرادی که به مکانی غیر از مکان عادی زندگی خود مسافرت و حداقل یک شب و حداکثر یک سال در آنجا اقامت می‌کنند و هدف از مسافرت آنان نیز گذراندن اوقات فراغت است. البته اهدافی نظیر اشتغال و کسب درآمد شامل آن نمی‌شود . » بر این اساس کسانی که شامل این تعریف می‌شوند نیز گردشگر نامیده می‌شوند.

پایان پیام

کد خبر : 22733 ساعت خبر : 9:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22733
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات