حضور هنرمندان در نشست تغییر اقلیم

حضور هنرمندان در نشست تغییر اقلیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روز دوشنبه ۴ مرداد، نشستی با موضوع تغییر اقلیم در سالن سرو سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

این نشست با همکاری پایگاه خبری گلونی و دفتر طرح ملی تغییر آب‌وهوا برگزار شد. مهمانان این نشست عبارت بودند از: میترا حجار، نفیسه روشن، شبنم فرشادجو، بهاران بنی‌احمدی، رضا مقدم، بهنام ضرغام، محمدحسین بازگیر، دکتر ناصری، دکتر مساح، خانم صادقی، خانم مقصودی، نگار فیض‌آبادی، مسعود بُربُر، فریبرز گبلن، محمدحسین نظری، لیلا فولادوند، انوشه میرمجلسی، احمد بحری، فرخنده فرمانی‌زاده، مهتاب جودکی، دکتر بنفشه زهرایی و مسعود امیرزاده.

عکس‌های میلاد بهشتی از نشست تغییر اقلیم را ببینید:

مشروح این نشست را در این برچسب بخوانید.

این نشست به میزبانی دفتر طرح ملی تغییر آب‌وهوا و همکاری پایگاه خبری گلونی برگزار شد. دکتر محسن ناصری، دکتر علیرضا مساح بوانی، مهتاب صادقی، ماندانا مقصودی، میزبانان این نشست بودند. مهمانان این نشست عبارت بودند از:

میترا حجار، نفیسه روشن، شبنم فرشادجو، بهاران بنی‌احمدی، رضا مقدم، بهنام ضرغام، محمدحسین بازگیر، نگار فیض‌آبادی، مسعود بُربُر، فریبرز گلبن، محمدحسین نظری، لیلا فولادوند، انوشه میرمجلسی، احمد بحری، فرخنده فرمانی‌زاده، مهتاب جودکی، دکتر بنفشه زهرایی و مسعود امیرزاده

به گزارش گلونی دی‌اکسیدکربن، متان، بخار آب و برخی گازهای ناچیز دیگر در برابر نور خورشید شفاف هستند و به نور اجازه عبور از جو را می‌دهند اما در مقابل سطح کره زمین را هم گرم می‌کنند.

مقداری از انرژی گرمایی بازتاب شده از سطح زمین توسط ابرها و این گازها به دام می‌افتد و این امر سبب می‌شود میزان گرمایی که قرار است از سطح زمین خارج و مجدد به جو بازتاب داده شود، کاهش پیدا کند.

این گازها را به این دلیل گازهای گلخانه‌ای می‌‌­خوانند که عملکردشان بیش­تر شبیه عملکرد شیشه در یک گلخانه است.

شیشه گلخانه هم درست مثل این گازها در برابر نور خورشید شفاف است و به نور اجازه عبور را می‌دهد اما در مقابل انرژی را در داخل گلخانه به دام می‌اندازد و آن را به گرما تبدیل می‌کند.

گرمایش مشابه زمین به وسیله گازهای موجود در جو اثر گلخانه‌ای خوانده می‌شود.

ما می‌توانیم اینطور تصور کنیم که این گازها در حقیقت مثل «پتوهایی گرم» بر روی سطح زمین عمل می‌کنند: یعنی هر چقدر که غلظت این گازها بیشتر باشد، گرمای بیشتری هم نزدیک زمین به دام می‌افتد و بالطبع دمای سطح زمین هم بیشتر می‌شود.

اثر گلخانه‌ای، حیات را بر روی کره ‌زمین شکوفا می‌کند و بدون آن دمای سطح زمین به شدت افت خواهد کرد.

اما امروزه غلظت گازهای گلخانه‌ای در نتیجه فعالیت‌های انسانی، به حدی افزایش یافته که اغلب دانشمندان تغییر اقلیم جهان را حاصل آن می‌دانند.

واژه گرمایش جهانی برای تشریح افزایش درجه حرارت ناشی از اثر گلخانه‌ای به کار می‌رود و تغییر اقلیم جهانی هم به مجموعه کامل ویژگی‌های اقلیمی اعم از الگوهای بارش و باد برمی‌گردد.

آن­ها نیز اکنون در حال تغییر هستند و این تغییرات در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

پایان پیام

عکاس: میلاد بهشتی

کد خبر : 22197 ساعت خبر : 0:17 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22197
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات