در برخی مناطق کشور توزیع منابع عادلانه نبوده است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در افتتاحیه این همایش در ابتدای صحبتش از زحمات استاندار دلسوز لرستان تشکر کرد و گفت این گونه همایش‌ها مبارک و غنیمت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلونی، وزیر کشور افزود :کشور عزیز ما از نظر فرهنگ، فرهنگی مستحکم،غنی و پویا دارد،که شامل اصالت‌های ملی ما و ارزش‌های دینی ما می‌باشد.

عبدالرضا رحمانی فضلی که در همایش  فرهنگی لرستان سخن می‌گفت، تصریح کرد: تنوع فرهنگ‌ها در کشور نقطه قوت است و ما با اینکه دارای کثرت در وحدت و وحدت در کثرت هستیم اما  ملت واحد و یکپارچه‌ای هستیم.

و همه ما در جای جای سرزمین رسالتمان حفظ فرهنگ بومی و منطقه‌ای خودمان در جوار فرهنگ ملی‌ ما است.

وی افزود: تقویت فرهنگ بومی در کنار فرهنگ ملی رسالت ما است و فرهنگ بومی متعلق به تاریخ ایران است.ایران ما درطول تاریخ توانسته در مقابل سهمگین‌ترین حملات وتهاجمات ایستادگی و مقاومت کند و هویت خود را حفظ کند.

ما باید اینگونه فرصت‌ها غنیمت بشماریم و در تقویتش بکوشیم.

اگر بعضی افراد از تنوع قومی و فرهنگی در کشور احساس خطر می‌کنند بدون شک به عمق مسئله پی نبرده‌اند. تنوع فرهنگی در کشور نه تنها تهدید محسوب نمی‌شود بلکه نقطه قوت است و ما باید بر استمرار این قوت بیفزاییم.

تمام اقوام ایرانی اعم از لر، ترک، عرب، بلوچ، کرد و … باید تلاش کنند و اصالتشان را حفظ کنند. دو عنصر محکم و مقدس به عنوان عناصر مقول این تنوع فرهنگی در کشور به نام اسلام و ایران در راس این فرهنگ‌ها قرار دارند.

تقویت اقتصاد در استان های محروم کشور

رحمانی فضلی اظهار کرد:  دولت تدبیر و امید با سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی خود در پی این مهم به فکر تقویت اقتصاد در استان های محروم کشور من جمله لرستان است.

وی اضافه کرد: زخم‌های بزرگی گاها بر پیکره برخی مناطق کشور به خاطر عدم تعادل وارد شده است، به گونه‌ای که  توزیع منابع عادلانه نبوده است.

رحمانی فضلی در ادامه  با بیان اینکه  اقتصاد مقاومتی به دنبال ایجاد تعادل و توزان است افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی مقوله درون‌زایی باید به عنوان یک اصل مدنظر باشد. هچنین با استفاده از ظرفیت‌های مردم  اقتصاد سه استان کشور را پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار داده است  و ما به عنوان متولی امر و مسئول موضوع اقتصاد را در این سه استان پیگیری می‌کنیم.

این مقام عالی کشور در پایان گفت:  به طوری‌که این استان‌ها موجب شدند در جلسات اخیر رئیس جمهور اظهار کند که واجب است استان‌ها یک وزیر مقیم برای خود داشته باشند. تا این شخص مامور و معذور باشد و به مسائل آن استان رسیدگی کند.

پایان پیام

 

کد خبر : 23072 ساعت خبر : 8:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23072
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات