سکوی سوم المپیک زیر پاهای عبدولی

در دیدار رده‌بندی وزن ۷۵ کیلوگرم کشتی فرنگی سعید عبدولی موفق شد بر سکوی سوم المپیک بایستد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سعید عبدولی در وقت اول مبارزه با پیتر باکسی از مجارستان موفق شد ۳ بر ۲ از حریف خود پیشی بگیرد.

در وقت دوم به حریف مجار یک اخطار داده شد که در  ادامه پای باکسی از زمین خارج شد تا چهارمین امتیاز کشتی‌گیر ایرانی روی تابلو ثبت شود. یورش‌های عبدولی باعث شد تا اخطار دوم به کشتی‌گیر مجار داده شود که با یک امتیاز برای نماینده ایران همراه  بود.

در پایان این مسابقه سعید عبدولی ۵ بر ۲  پیتر باکسی از مجارستان را شکست داد و صاحب گردن‌آویز برنز شد.

مدال عبدولی سومین مدال کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو بود.

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ که با نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و یکم» و «المپیک ریو» شناخته می‌شود از ۵ تا ۲۱ اوت ۲۰۱۶ میلادی (۱۵ تا ۳۱ مرداد ۱۳۹۵) در شهر «ریو دو ژانیرو» در کشور برزیل برگزار شد.
شهر ریو دو ژانیرو به عنوان میزبان این بازی‌ها در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۰۹ میلادی، توسط کمیته بین‌المللی المپیک انتخاب شد.
روند مناقصه برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ رسماً در ۱۶ مه ۲۰۰۷ آغاز شد. شیکاگو، مادرید، ریو دو ژانیرو و توکیو به عنوان چهار شهرستان نامزد در تاریخ ۴ ژوئن ۲۰۰۸ انتخاب شدند. رای‌گیری نهایی در ۲ اکتبر ۲۰۰۹ در کپنهاگ و مادرید برگزار شد و ریو دو ژانیرو به عنوان میزبان نهایی توسط کمیته بین‌المللی المپیک انتخاب شد. شیکاگو و توکیو پس از دور اول و دوم انتخابات به ترتیب حذف شدند و مادرید نیز در جایگاه دوم ایستاد. باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا صبح روز رای‌گیری نهایی توصیه کرده بود که شیکاگو برای میزبانی المپیک انتخاب شود.

پایان پیام

 

کد خبر : 22949 ساعت خبر : 6:09 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22949
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات