فروشنده در جشنواره تورنتو به نمایش درمی‎آید

«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی برای حضور در بخش‌ نمایش‌های ویژه جشنواره فیلم تورنتو انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بعد از اعلام فهرست فیلم‌ها چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تورنتو در کشور کانادا، نام فیلم «فروشنده» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی نیز در میان فیلم‌های بخش نمایش‌های ویژه به چشم می‌خورد.

این رویداد سینمایی از تاریخ ۸ سپتامبر با نمایش نسخه بازسازی شده فیلم معروف «هفت دلاور» به کارگردانی «آنتونی فوکوآ»  آغاز می‌شود و اختتامیه این رویداد سینمایی در تاریخ ۱۷ سپتامبر نیز با نمایش فیلم «لبه ۱۷» به کارگردانی «کلی فرمون کریگ» همراه است. این جشنواره سینمایی طی دهه‌های گذشته به یکی از معتبرترین رویدادهای هنری و سینمایی جهان در کنار جشنواره فیلم کن، برلین و ونیز تبدیل شده است.

«فروشنده» با بازی شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی و… اولین نمایش خود را در شصت‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی کن تجربه کرد و توانست دو جایزه ارزشمند بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) و بهترین فیلم‌نامه (اصغر فرهادی) را از آن خود کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این فیلم از شهریور ۱۳۹۵ اکران عمومی خود را در سینماها آغاز می‌کند. این فیلم همزمان در سینماهای گروه هنروتجربه هم به نمایش درمی‌آید.

پایان پیام

فروشنده

فروشنده فیلمی به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی است. این هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است که ابتدا «برسد بدست آهو» نام داشت اما در اواسط فیلمبرداری نامش تغییر کرد و با عنوان فروشنده اکران شد. در مراسم اختتامیه جشنواره کن، جایزه بهترین فیلم‌نامه به اصغر فرهادی داده شد و شهاب حسینی هم برندهٔ جایزه بهترین بازیگر مرد شد. فروشنده به عنوان نماینده ایران در اسکار ۲۰۱۷ به آکادمی اسکار معرفی شد و سرانجام در تاریخ نهم اسفند ماه سال ۱۳۹۵ موفق شد جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را بدست آورد.

رعنا و عماد زن و شوهری جوان هستند که در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده نوشته آرتور میلر می‌باشند. آن‌ها به علت نشست زمین مجبور می‌شوند به اجبار خانه خود را ترک کنند و به اصرار یکی از دوستانشان به نام بابک به خانه‌ای اسباب‌کشی می‌کنند که پیش‌تر زنی بدنام به نام «آهو» در آن ساکن بوده‌است. ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود ولی وقایع بعدی به بحرانی غیرقابل کنترل ختم می‌شود..

کد خبر : 22270 ساعت خبر : 5:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22270
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات