مجوزی برای انتقال آب کارون صادر نشده است

مجوزی برای انتقال آب کارون صادر نشده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که تاکنون هیچ مجوزی برای برداشت آب از سرشاخه‌های رودخانه کارون نداده‌ایم، گفت: هرگونه انتقال آب از سرشاخه‌های این رودخانه منوط به مطالعات زیست محیطی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار سه شنبه شب در نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون و ستاد مقابله با گردوغبار که با حضور نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در سالن امام رضا (ع) شرکت نفت تشکیل شد، تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون هیچ مجوزی برای برداشت آب از سرشاخه‌های کارون صادر نکرده است.

وی اظهار کرد: در هر مطالعه‌ای که انجام می‌شود باید محیط زیست و تالاب‌ها نیز در نظر گرفته شوند.

معاون رئیس جمهوری همچنین با اشاره به مصوبات شورای عالی آب درباره رودخانه کارون گفت: تاکنون دو جلسه از شورای عالی آب به احیای این رودخانه اختصاص یافته است و تشکیل شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون به زمان خاتمی رئیس دولت هشتم باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: در صورت همکاری بین بخشی می‌توانیم شاهد بهبود کیفیت رودخانه کارون باشیم.

مجوزی برای انتقال آب کارون صادر نشده است

ابتکار با بیان این که در دولت یازدهم برخلاف گذشته، محیط زیست یک امر تشریفاتی نبوده تصریح کرد:ما دورانی را گذراندیم که محیط زیست نه تنها برای دولت در اولویت نبوده بلکه اصلا مطرح نشده بود، این در حالیست که دردولت یازدهم محیط زیست همیشه جزو اولویت ها بوده است.

ابتکار با بیان این که خوزستان بدون تردید برای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: موضوعات مربوط به محیط زیست و تحولاتی که طی این سه سال در خوزستان رخ داده و بهبود وضعیت نسبت به گذشته نشان دهنده اهتمام جدی دولت نسبت به این مساله است.

وی گفت: قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه نفت و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه صنعتی در پتروشیمی و دیگر طرح‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسیده جزو اقدامات مهم دولت برای بهبود شرایط زیست محیطی خوزستان است.

ابتکار با اشاره به توزیع بنزین یورو۴ در اهواز و چند شهر خوزستان اظهار کرد: خوزستان اولین استانی است که به غیر از مرکز در سایر شهرها نیز از توزیع بنزین یورو ۴ بهره‌مند شده است.

پایان پیام

کد خبر : 22264 ساعت خبر : 5:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22264
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات