میزبانی تالار وحدت از ارکستر جوانان جهان

ارکستر جوانان جهان مستقر در ایتالیا برای اجرای کنسرت و چندین مسترکلاس به تهران می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اعضاء ارکستر جوانان جهان مستقر در ایتالیا از ۱۳ تا ۲۳ مردادماه جاری برای اجرای کنسرت و برگزاری چند مسترکلاس به تهران می‌آیند.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته؛ علاوه بر اجرای کنسرت مستقل توسط ارکستر جوانان جهان و برگزاری چند مسترکلاس، این ارکستر کنسرت مشترکی با ارکستر سمفونیک تهران با حضور رهبران مهمان در تالار وحدت برگزار خواهد کرد.

اطلاعات تکمیلی درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای حضور ارکستر جوانان جهان متعاقبا اعلام خواهد شد.

پایان پیام

ارکستر

ارکستر به مجموعه‌ای از نوازندگان و سازهایی که باهم به اجرای قطعات موسیقی می‌پردازند، اطلاق می‌شود.

هر ارکستر به‌طور معمول براساس قرارگرفتن نوع و تعداد سازها در آن نامگذاری می‌شود. برای نمونه، ارکستر سمفونی، که به‌عنوان بزرگترین نوع ارکستر شناخته می‌شود، بدان معناست که در آن از تمام گروه‌های سازی استفاده شده و تقریباً تمامی سازهای موسیقی کلاسیک غربی در آن وجود دارد. ارکسترهای کوچک‌تر، که بخشی از سازهای موسیقی کلاسیک در آن قرار دارد، با نام‌های دیگر از جمله ارکستر مجلسی نامیده می‌شوند. ارکستر مجلسی به ارکستری گفته می‌شود که در آن از سازهای زهیِ آرشه‌ای، سازهای بادی چوبی و سازهای کوبه‌ای و سازهای کلیدی همچون پیانو می‌تواند استفاده شود.

در برخی از موارد، بعضی از عنوان‌ها برای ارکسترها استفاده می‌شود، که این نام‌ها اشاره‌ای به نوع سازهای به‌کاررفته یا نقش سازها در این ارکسترها ندارد و این نامگذاری‌ها تنها برای تشخیص‌دادن ارکسترهای مختلف در یک منطقه یا شهر استفاده می‌شود. برای نمونه، ارکستر فیلارمونیک معمولاً از سوی انجمن دوستداران موسیقی در هر شهر (انجمن فیلارمونیک) پشتیبانی مالی می‌شود و در این ارکسترها معمولاً از نوازندگان خبره و چیره‌دست هر شهر استفاده می‌گردد. البته ساختار ارکستر فیلارمونیک، ازنظر سازی، به‌صورت ارکستر سمفونیک یا ارکستر بزرگ است، مانند ارکستر فیلارمونیک برلین و ارکستر فیلارمونیک لندن. در ارکسترها رهبر ارکستر مهم‌ترین نقش و در واقع قلب ارکستر به‌شمار می‌رود.

کد خبر : 22317 ساعت خبر : 8:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22317
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات