نمایش حرکات تلفیقی دختران سرزمین خورشید

اولین اجرای گروه مهرگان با نمایش “دختران سرزمین خورشید” به کارگردانی ساناز درویش‌زاده، ٧ مرداد در فرهنگ‌سرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ساناز درویش‌زاده طراح حرکات و کارگردان این گروه نمایشی است که در خصوص اجرای این گروه می‌گوید: حرکات نمایشی “دختران سرزمین خورشید ” اولین کار گروه مهرگان  بوده که از ١٧ بازیگر ٧ تا ١۵ سال تشکیل شده است. این کار، تلفیقی نو از حرکات ژیمناستیک، کلاسیک و فولکلور را به همراه دارد و مخاطب دراین اجرا با نمایشی متفاوت روبه‌رو می‌شود.

درویش‌زاده در ادامه عنوان داشت: در این نمایش قطعاتی از قبیل آل چو کلو، ولودو پوراوناکابزا اثر کارلس گاردل  و لاکومپارسیتا اثر ماتوس رودیکز، ونیز از فولک پاراگوئه و آرژانتین نیز قطعاتی اجرا می‌شود، همچنین دو اثر لورنزو کیدا و لاتروپیا اثرروبن خوارز و قطعه کوبان تانگو اثر یوآخین کاپس را نیز این گروه به نمایش خواهد گذاشت.

وی افزود: حرکات این نمایش کلاسیک بوده و با حرکات آئیینی ایرانی آمیخته شده تا این نمایش به‌صورت ایرانی اجرا شود.

گفتنی است این نمایش آیینی در یک سانس (ساعت ١۵) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه و رزرو می‌توانند به  سایت تیوال مراجعه  نمایند.

پایان پیام

حرکات نمایشی

حرکات نمایشی، به یکی از شاخه های هفت هنر گفته می شود که همه هنرهایی را که انسان با استفاده از حرکات فیزیکی انجام می دهد را در بر می گیرد مانند انواع سبک حرکات موزون، باله و … . در اینجا نمونه ای از مطالب بسیار مفید در ارتباط با انواع بارز هنر حرکات نمایشی در اختیار شما قرار داده ایم:
هنر آکروبات
هنر آکروبات (Acrobatics) معمولا همراه با فعالیت های فیزیکی است که در آن از حرکات ژیمناستیک و حرکات موزون، آیتم های مورد استفاده در سیرک استفاده می شود و هم چنین بسیاری از حرکات ورزشکارانه و حرکات باله را نیز شامل می شود. اگرچه هنر آکروباتیک بیشتر با حرکات موزون بدن همراه است، اما از یک سری اجراهای دیگر نیز مانند حرکات موزون در هوا نیز بهره می برد.

باله

باله یکی از فرم های هنری از نوع حرکات نمایشی و حرکات موزون است که در ابتدا در دربار پادشاهان ایتالیا در دوران رنسانس به منظور ایجاد تفریح و سرگرمی شکل گرفت. در این دوران که مصادف بود با قرن ۱۵ میلادی، مردان و زنان درباری به میهمانی ها و جشن های بزرگ دعوت می شدند و افراد ماهر در رقص، حرکات موزون را به افراد زنان و مردان درباری می آموختند.

کد خبر : 22115 ساعت خبر : 9:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22115
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات