هستی مسافر یونان شد

فیلم‌کوتاه «هستی» به کارگردانی کمال پرناک در ادامه حضورهای بین‌المللی خود به بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره «تاراتسا» کشور یونان راه یافت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این فیلم در کنار ۶۹ اثر دیگر از کشورهای مختلف دنیا از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ آگوست در تسالونیکی کشور یونان به رقابت خواهد پرداخت. فیلم کوتاه «هستی» پیش از این موفق به دریافت جوایزی از جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره نهال شده و در جشنواره‌های فیلم‌کوتاه هوئسکا از اسپانیا و لوکانیای و کیسترنا ایتالیا و همچنین جشنواره فیلم سلیمانیه کردستان عراق حضور داشته است.

«هستی» روایت دختر خردسالی است که در روز مرگ مادرش به واسطه عدم شناخت از مفهوم مرگ در دنیای کودکانه خود مشغول بازی کردن است و در دل این بازی‌های کودکانه سر از موقعیتی در می‌آورد که او را با مفهوم مرگ درگیر می‌کند

از جمله فیلم‌های‌کوتاه و مستند دیگری‌که کمال پرناک به نگارش در آورده و کارگردانی‌کرده است باید به فیلم‌های «سفید مرگ»، «برداشت آخر» و «ریشه در سنگ» اشاره کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «تاراتسا» جشنواره مستقلی است که از آگوست ۲۰۱۴ در تسالونیکی، یونان با هدف خلق چارچوبی برای ارتقای جایگاه فیلم‌های کوتاه مستقل یونان و جهان، نزدیک‌تر کردن مخاطب و فیلم، فراهم آوردن مکان و زمان برای برقراری اثر متقابل و بیان هنری میان خالقان فیلم‌های کوتاه و همچنین معرفی فیلم‌های کوتاه مطرح و برجسته در تاریخ سینما، برگزار می‌شود.

عوامل فیلم کوتاه «هستی» عبارتند از نویسنده و کارگردان: کمال پرناک، تهیه شده در: دانشگاه نبی اکرم تبریز و انجمن سینمای جوانان تبریز، تهیه کننده اجرایی: حامد بابایی، بازیگران: نایریکا غلامرضایی، سودا برمایه، مهری بشردوست، صمد آذرخش، تصویربردار: علی آب پاک، تدوین: قادر فریور، صدابرداری: محمدجواد سنندجیان، صداگذار: مهدی جعفرزاده

پایان پیام

کد خبر : 22674 ساعت خبر : 2:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22674
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات