همه چیز در ایران مرتبط با تغییر اقلیم است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر ناصری مدیر طرح ملی تغییر آب‌وهوا در نشست تغییر آب‌وهوا گفت: جامعه ما، یک جامعه در حال تغییر و تحول با سرعت بالاست و به تناسب تعریف، افراد و مشاغل و طبقات مختلفی به‌عنوان طبقات مرجع در این جامعه می‌توانند نقش ایفا کنند. خیلی از این طبقاتی که به هر حال در ادبیات جهانی به‌عنوان اقشار مرجع، اقشاری که مورد استناد جامعه هستند، ارتباطشان با بدنه جامعه کند شده، ضعیف شده یا به اضمحلال رفته است.

مثلا قشر دانشگاهی امروز رابطه اش با کف جامعه خیلی سست شده، ولی در کنار این ضعف ارتباط قشر دانشگاهی با جامعه برای این‌که بتوانند اطلاع‌رسانی به موقع داشته باشند و حمایت مردم را روی موضوعات مهم ملی و حتی بین‌المللی جلب کنند، قشر هنرمند و ورزشکار همچنان رابطه خوبی با مردم دارد. خب، خیلی خوب است و خیلی بجاست که این قشر کمک کند و یک همت جدی بکند و آگاهانه وارد بعضی از موضوعات مهم و البته عام‌المنفعه جامعه بشود.

دکتر ناصری در آغاز این جاسه که باحضور برخی هنرمندان سینما و تلویزیون برگزار شده بود گفت: این جلسه، جلسه یک برنامه رسمی است، اما خیلی رسمی نیست. ما می‌خواهیم یک مقدار با هم هم‌فکری کنیم. به دنبال این هستیم که در آبان ماه یک برنامه در سطح کشوری داشته باشیم. می‌خواهیم ببینیم که چه کمکی می‌توانیم از شما دوستان بگیریم. ما بخشی از موضوع تغییر اقلیم را از بابت برنامه‌ریزی در سطح کشور برنامه‌ریزی و دنبال می‌کنیم.

گاهی تحویلمان می‌گیرند و در کابینه ارائه می‌دهیم؛ در سطوح مختلف. بعضی از وزارتخانه‌ها چشم دیدنمان را ندارند و بعضی‌ها هم ما را تحویل نمی‌گیرند. سعی کردیم نقش خودمان را در آن عرصه که عرصه فنی است، خوب بازی کنیم. البته طبیعی است که نقاط ضعف و کاستی‌هایی هم داریم و می‌پذیریم و هیچ ادعایی هم سرش نداریم، اما سر این موضوع می‌خواهیم دستمان را به سمت شما دراز کنیم و از شما خواهش کنیم که کمک کنید این موضوع در جامعه جدی گرفته شود. جدی گرفته شود، چون بسیار بسیار جدی است.

ابعادش از گونه گون و ریواس شروع می‌شود تا بیماری‌های واگیر و غیرواگیر تا بحث انرژی، بحث صادرات انرژی، بحث درآمدی که کشور از بابت صادرات انرژی نفت خام، محصولات فرآوری شده هیدروکربنی تا آب. هر چیزی که شما دستش رویش بگذارید، مرتبط با تغییر اقلیم است.

بحث امنیت ملی مطرح است.

ناصری ادامه داد: حتا بحث امنیت ملی مطرح است. شرق کشور ما به دلیل از دست رفتن منابع آب و تهی شدن ظرفیت زیستی‌اش از جمعیت خالی شده است. از نظر بنده بزرگترین مصداق تغییر اقلیم در شرق کشور ماست و ما داریم می‌بینیمش. جاهایی که تا ۹۰-۸۰ سال پیش به عنوان انبار غله کشور مشهور بوده است الان اگر یک لیوان آب بریزیم زمین، هنوز به زمین نرسیده، همه‌اش تبخیر شده است. این‌ها موضوعات خیلی مهمی است. حیات کشور ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید مردم هم به این مسائل آگاه بشوند.

این نشست به میزبانی دفتر طرح ملی تغییر آب‌وهوا و همکاری پایگاه خبری گلونی برگزار شد. دکتر محسن ناصری، دکتر علیرضا مساح بوانی، مهتاب صادقی، ماندانا مقصودی، میزبانان این نشست بودند. مهمانان این نشست عبارت بودند از:

میترا حجار، نفیسه روشن، شبنم فرشادجو، بهاران بنی‌احمدی، رضا مقدم، بهنام ضرغام، محمدحسین بازگیر، نگار فیض‌آبادی، مسعود بُربُر، فریبرز گبلن، محمدحسین نظری، لیلا فولادوند، انوشه میرمجلسی، احمد بحری، فرخنده فرمانی‌زاده، مهتاب جودکی، دکتر بنفشه زهرایی و مسعود امیرزاده

پایان پیام

پایان پیام

 

کد خبر : 22088 ساعت خبر : 8:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22088
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات