پایکوبی همنوازان آوای پارسیان در تالار رودکی

اجرای همنوازان «آوای پارسیان» با تقدیم به «محمدرضا شجریان» به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کنسرت همنوازان «آوای پارسیان» به سرپرستی و خوانندگی «سامان علیپور» و تقدیم به استاد «محمدرضا شجریان»، طی ۲۸ مردادماه با عنوان «پایکوبی» در تالار رودکی به روی صحنه خواهد رفت.

این کنسرت براساس رقص‌های محلی آیینی – سنتی مناطق زاگرس‌نشین طراحی شده و در دو بخش لری و کردی به سمع مخاطبان خواهد رسید. رپرتوار این کنسرت توسط سامان علیپور که زاده فرهنگ غنی زاگرس است (از پدری لر و مادری کرد) با اشراف بر موسیقی کردی و لری نوشته و با همکاری اعضای ارکستر آوای پارسیان تنظیم شده است.

پوریا لک (کمانچه)، مهدی طونی (تمبک، پنداریک)، پژمان نقش‌بندی (دف، بندیر، کاخن)، ساسان زند کریمی (عود)، فرشته مرادی (قانون)، سمانه شهیدی (اوا)، الهه خسروی (اوا)، نیما پرتونیا  (کمانچه)، مهدیس طاری فرد (دف، دایره، کوزه)، الناز شجاعی (سه تار)، سیاوش ساکی (تار)، سجاد شاهرخی (نی)، سامان علیپور (تار، سه تار، دیوان، دف، آواز)، ئاســو نادری (طراح و سر پرست حرکات آیینی)، فرشاد موسیوند (حرکات آیینی)، بهنام نیکزاد (حرکات آیینی)، مختار بهرامی (حرکات آیینی)، سوران محمدی (حرکات آیینی) و فرشید عزیزنیا (حرکات آیینی) به‌عنوان اعضای همنوازان «آوای پارسیان» در این کنسرت به هنرنمایی خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت به آدرس اینترنتی www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

تعریف ارکستر
ارکستر به مجموعه‌ای از نوازندگان و سازهایی که باهم به اجرای قطعات موسیقی می‌پردازند، اطلاق می‌شود.
هر ارکستر به‌طور معمول براساس قرارگرفتن نوع و تعداد سازها در آن نامگذاری می‌شود. برای نمونه، ارکستر سمفونی، که به‌عنوان بزرگترین نوع ارکستر شناخته می‌شود، بدان معناست که در آن از تمام گروه‌های سازی استفاده شده و تقریباً تمامی سازهای موسیقی کلاسیک غربی در آن وجود دارد. ارکسترهای کوچک‌تر، که بخشی از سازهای موسیقی کلاسیک در آن قرار دارد، با نام‌های دیگر از جمله ارکستر مجلسی نامیده می‌شوند. ارکستر مجلسی به ارکستری گفته می‌شود که در آن از سازهای زهیِ آرشه‌ای، سازهای بادی چوبی و سازهای کوبه‌ای و سازهای کلیدی همچون پیانو می‌تواند استفاده شود.

پایان پیام

 

کد خبر : 22982 ساعت خبر : 7:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22982
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات