یک جشنواره خوشمزه در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در نشست خبری یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، گفت: جشنواره آش ایرانی به‌واسطه برنامه‌ریزی انجام شده، برون کردی متفاوت نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، یحیی رحمتی با بیان اینکه جشنواره آش ایرانی به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره کشوری مطرح شده که به‌طور مستمر و یازده دوره در زنجان برگزار می‌شود، افزود؛۳۰ استان برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی جشنواره ملی آش اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی که بنیانگذار این جشنواره استف به الگوبرداری از آن در جشنواره‌های دیگر غذایی کشور اشاره کرد و آن را موفقیتی برای زنجان برشمرد  وافزود: در این جشنواره ۲۵ استان در زمینه پخت آش‌های محلی ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی استان‌های مختلف گفت: گروه موسیقی کرمانشاه، اردبیل، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان در شب‌های فرهنگی جشنواره حضور خواهند داشت.

یحیی رحمتی، از تشکیل ۱۲ کمیته برای برگزاری این جشنواره خبر داد و افزود: مسئولیت کمیته امور فرهنگی و اطلاع رسانی جشنواره بر عهده شهرداری زنجان؛ کمیته بهداشت و نظارت نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان است.

این مقام مسئول، دکتر یگانه شهردار زنجان را به عنوان نخستین رئیس افتخاری این جشنواره معرفی کرد.

رحمتی به برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی غذای کشورهای عضو اکو اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۲ کشور برای حضور در جشنواره غذای کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم اعلام امادگی کرده‌اند وامسال نیز دومین جشنواره غذاهای عضو اکو به صورت بین المللی و در مهرماه سال جاری با میزبانی زنجان برگزار می‌شود.

در نشست خبری شورای سیاست‌گزاری یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با اصحاب رسانه، شهردار زنجان گفت: جشنواره ملی آش ایرانی یکی از شاهکارهای استان زنجان است و در سال گذشته این جشنواره با استقبال خوبی مواجه شد.

یگانه با اشاره به اجرای برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشنواره اظهار کرد: امیدواریم امسال این جشنواره با استقبال بی‌نظیری مواجه شود.

نشست خبری با صرف آش و رونمایی از پوستر جشنواره به اتمام رسید.

یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از هشتم تا ۱۳ شهریور ماه سال جاری در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 22789 ساعت خبر : 10:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22789
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات