آغاز جشنواره سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری در کرمانشاه

جشنواره سه روزه سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری با حضور چهار استان منطقه غرب کشور در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، جشنواره سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری با حضور استان‌های منطقه سه کشور شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان و کردستان به میزبانی کرمانشاه با حضور مجتبی نیک کردار معاون استاندار کرمانشاه، جلیل بالایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه، داود ناصری امید مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه و جمعی دیگر از مسئولین و مردم علاقه‌مند درم حل نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد آغاز به کار کرد.

در این جشنواره که سه روز به طول خواهد انجامید چهار استان منطقه غرب کشور در ۵۰ غرفه به ارائه غذاها، دم‌نوش‌ها و دسرهای محلی خود خواهند پرداخت.

پیش از آغاز آیین افتتاحیه جشنواره، در حالی که هنوز چیدمان برخی از غرفه های عرضه سوغات به پایان نرسیده بود، نخستین جشنواره سفره ایرانی گلستان میزبان بازدید کنندگان بود.

در فضای رو باز محل برگزاری جشنواره، ابتدا غرفه های عرضه و فروش سوغات استان ها قرار داشت و در نخستین غرفه آب انار طبیعی گلستان به فروش می رسید و تست کردن جرعه ای از آن گرما و عطش نیمروز تابستانی را از یاد بازدیدکنندگان می برد.

در این غرفه ها نه تنها انواع دسر، ترشی، حلوا و شیرین های سنتی استان های مختلف عرضه می شد بلکه در یکی دو غرفه ترمه یزد و صنایع دستی زنان ترکمن هم به فروش می رسید.

خلاصه در این غرفه ها بازار فروش حلوا اماج و پادرازی گرگانی ها تا پاستیل های رنگی، عرقیجات و دمنوش ها داغ بود و هرچند جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور چهار استان گیلان، مازندران، گلستان و قزوین برگزار شده بود اما سوغات استان های یزد، گلستان، آذربایجان شرقی و غربی، قم و قزوین و … در غرفه ها عرضه می شد و اجرای گروه های موسیقی آیینی و سنتی استان های مختلف هم باعث شده می شد یک روز خاطره انگیز برای بازدید کنندگان رقم بخورد.

 جشنواره سه روزه سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری در سه بخش نمایش، بخش مسابقه و بخش فرهنگی برگزار می‌شود.

در بخش اصلی جشنواره سه غذا، سه دم‌نوش و سه دسر از نگاه مردم و داوران انتخاب خواهد شد.

گفتنی است، برگزیدگان بخش مسابقه این جشنواره به مسابقات کشوری و در صورت انتخاب در مرحله کشوری به مسابقات بین‌المللی اعزام خواهند شد.

پایان پیام

کد خبر : 23771 ساعت خبر : 10:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23771
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات