اهدای یک میلیارد تومان کتاب در ۳سال به کتابخانه‌های لرستان

روزنامه لرستان/ ۸ شهریور

امروز دیگر نوبت هنرمندان لرستانی است که آغازگر روزنامه باشند. هنرمندانی که در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده‌اند و نام استان را بالا نگه داشته‌اند. آرش فروغی کاریکاتوریست لرستانی موفق به کسب رتبه نخست جشنواره ملی حقوق بشر آمریکایی شد. تسنیم نوشت وی با اشاره به اینکه در این مراسم از سوی حوزه هنری استان لرستان شرکت کرده بود، افزود: ۸۰۰ اثر در سراسر کشور برای این جشنواره کارشده بود که در بخش کاریکاتور ۸ اثر انتخاب و چهار اثر به‌عنوان برترین‌ها انتخاب شدند. این کاریکاتوریست لرستانی بیان کرد: اثری که به این جشنواره ارسال کردم اثر برگزیده در جشنواره سوریه بود که تصویری از باراک اوباما بود که مقام نخست جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور سوریه را نیز به خود اختصاص داده بود.

امروز در آخرین روز از هفته دولت،‌ با حضور جمعی از مسئولان خانه بهداشت روستای حاج عبدالله این شهرستان افتتاح شد. رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در آئین افتتاح این خانه بهداشت گفت: این مرکز بهداشتی در مساحت تقریبی ۱۳۰ متر مربع و زیربنای ۱۱۰ متر مربع صرف اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی و با کمک خیرین خریداری و راه‎اندازی شد. طی خبر فارس با ساخت خانه بهداشت روستای قلعه حاج عبدالله آخرین خانه بهداشت مورد نیاز شهرستان بروجرد از نظر چارت سازمانی احداث شده است.

با خبر هنری آغاز کردیم و با خبر فرهنگی روزنامه را به پایان می‌بریم. امروز حجت الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به مجوز نشر کتاب‌های استانی اشاره کرد و افزود: ما به ۱۰ ناشر در طول سه سال اخیر مجوز نشر داده ایم. مهر نوشت وی یکی دیگر از بخش‌های مهم کتاب خوانی را اهدای کتاب دانست و افزود: این امر مستقیما به ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و مطالعه در بین اقشار مردم به ویژه جوانان و نوجوانان می‌پردازد و بسیار موثر است . در طول سه سال گذشته حدود یک میلیارد تومان کتاب به کتابخانه‌های استان از قبیل کتابخانه‌های مدارس، مساجد، اشخاص، نهادها و … اهداء کرده‌ایم، عنوان کرد: بیش از یک میلیارد کتاب از طریق وزارتخانه به همه مجموعه‌های فرهنگی و کتابخانه‌های استان اهداء شده است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 24147 ساعت خبر : 7:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24147
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات